Incepand din toamna, somerii salajeni vor fi „antre-nati” pentru participarea la interviuri si consiliati de per-soane din cadrul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Salaj, dupa ce institutia a reusit sa obtina finantare europeana, alaturi de AJOFM Alba, pentru cresterea performantei si calitatii in serviciile pe care le ofera celor care se adreseaza institutiei. Romeo Sarca, directorul AJOFM Salaj, a precizat in cadrul unei confe-rinte de presa organizate la sediul institutiei ca proiectul a fost demarat in luna februarie si va fi implementat in 36 de luni. Au fost realizate pliante de promovare a proiectului care vor fi distribuite la toate punctele de lucru din cele doua judete care s-au asociat pentru realizarea acestei ambitii. Antrenorii personali, pilonii principali ai acestui proiect, au fost selectati deja si in momen-tul de fata sunt formati de consilieri psihologi pentru dezvoltarea abilitatilor de comunicare cu somerii. Sala-jul va avea sase antrenori personali, patru persoane din cadrul AJOFM Salaj si doua persoane din cadrul partene-rilor acreditati pentru aseme-nea activitati. Cele patru per-soane din cadrul AJOFM Salaj provin doua de la Zalau si doua de la Jibou, deoarece in ambele locatii numarul so-merilor este mare. Acestia ii vor ajuta pe someri – grupuri de cate 10 – sa intocmeasca CV-uri, ii vor invata cum trebu-ie sa se prezinte la interviuri, vor crea profilele somerilor si ii vor ajuta sa se integreze cat mai repede pe piata muncii.
Puncte de informare la primarii
Pe langa antrenorii personali, somerii salajeni vor putea avea acces mult mai usor la informatii deoarece in cadrul proiectului amintit anterior vor fi achizitionate patru infochioscuri ce vor fi amplasate, daca primarii vor oferi sprijin, la sediile primariilor din cele patru orase salajene. AJOFM va suporta toate costurile de amplasare si intretinere a aparaturilor, singura cheltuiala a primariilor fiind energia electrica. Romeo Sarca a declarat ieri ca va trimite o solicitare oficiala edililor din orasele salajene pentru amplasarea aparatelor si spera ca raspunsul din partea acestora sa fie unul pozitiv. In acest mod, salajenii vor avea acces la oferta locurilor de munca, la informatii utile despre ocuparea fortei de munca, programe de lucru etc. „Amplasarea acestor infochioscuri va apropia AJOFM de cetateni. Toate informatiile se vor derula si prin intermediul unui portal care va putea fi accesta atat de acasa, cat si de la infochioscuri, si se vor putea depune chiar si CV-uri si reclame ale angajatorilor. Momentan suntem in faza de achizitie a echipamentelor”, a spus Romeo Sarca.
Sase antrenori vor invata somerii sa obtina un loc de munca
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...