Atat absolventii de gimnaziu, cat si cei de liceu, au dovedit la examenele din acest an ca intreg sistemul de invatamant nu functioneaza. Nici profesorii nu mai sunt ce-au fost odata, nici interesul pentru scoala nu mai exista pentru unii tineri. Si totul porneste de la o lege, de la asa zisa reforma a invatamantului, Legea Educatiei Nationale, care, intr-adevar, a „revolutionat sistemul”, care a intors pe dos Romania. Notele obtinute de elevii salajeni la testari au fost dezastruoase. Pentru ca nu au fost pregatiti. Nici ei, dar nici profesorii. Profesori care, sa nu uitam, in anii trecuti au obtinut note foarte mici la titularizare, dar care inca predau. In Salaj s-au inregistrat cele mai slabe rezultate din ultimii 20 de ani. Daca s-a ajuns ca patru licee sa nu aiba nici macar un elev care sa treaca bacalaureatul si daca s-a ajuns ca toti absolventii de gimnaziu sa intre la liceu, atunci suntem o societate defecta. S-a intrat la liceu cu 3,36, ceea ce da de gandit ce nota va obtine acel elev la bacalaureat. La fel ca in acest an. Poate 1, poate 2, sau poate 5. In ultimii 22 de ani s-au facut experimente pe sistemul de invatamant, ca intr-un laborator de chimie. Sa vedem care substante se potrivesc si care provoaca reactii. De data aceasta, combinatia de metodologii a explodat cu rezultate slabe. Ne mai permitem experimente cu cel mai important pilon al societatii? Odata, pe vremuri, exista un singur manual pentru toti, se dadeau note reale in timpul anului scolar si se organizau examene serioase de admitere la liceu si facultate. Acum, toata lumea are diplome. Chiar si de facultate. De aici si societatea bolnava, imbolnavita de fiecare ministru care s-a succedat la putere dupa Revolutie.