Constructorul asteapta patru milioane de lei in plus de la Guvern pentru a rezolva problema alunecarilor de teren.

Corpul de Control al Prefectului, alaturi de reprezentantii Companiei Nationale de Drumuri si dirigintele de santier, au verificat ieri calitatea lucrarilor de reabilitare a drumului national 1H, pe tronsonul Hereclean-Varsolt, unde au loc frecvent alunecari de teren. In ultima perioada, Graiul Salajului a dus o campanie pentru lucrari de calitate, dupa ce a devenit evident ca drumul proaspat reabilit se surpa. Problema cea mai mare cu care se confrunta constructorul o reprezinta alunecarile de teren de pe dealul Varsoltului, unde o parte din acostamentele refacute anul trecut s-au surpat, iar structura de rezistenta a drumului trebuie modernizata in intregime. Pentru dealul Varsolt, proiectul initial a prevazut un sistem de drenaj care colecteaza apele subterane de la o adancime de patru metri. Drenajul nu este insa suficient si dealul “curge”. “Am intrerupt lucrarile pe dealul Varsolt dupa ce am executat o excavatie de 70 de metri, pe un sens de mers, si am constatat ca fata de proiectul initial avem nevoie de un volum mai mare de lucrari (nr. – refacerea structurii de rezistenta). Aceste lucrari vor conduce la intarzieri in program, dar raportul meu este pe masa Companiei de Drumuri si sper in solutionarea favorabila a cererii si inceperea lucrarilor suplimentare”, a declarat Gheorghe Rosu, reprezentantul firmei de consultanta, cel care verifica standardul de calitate al lucrarilor. Graiul Salajului a semnalat autoritatilor in mod repetat problema alunecarilor de teren inca de acum un an.

Lucrarile se vor termina in toamna

Dirigintele de santier ne-a avertizat ca pana in toamna, intre localitatile Hereclean si Varsolt, vom circula in continuare cu dificultate din cauza lucrarilor suplimentare. “Veti avea un drum bun, apoi doi kilometri de drum rau, iar drum bun, pana in toamna acestui an”, a completat Rosu. Lucrarile suplimentare de refacere a structurii de rezistenta a drumului sunt estimate la aproximativ patru milioane de lei, iar proiectantul raspunde timp de zece ani pentru solutia data. Tot sistemul de rutier va fi refacut ca apa sa poata fi colectata in drenuri. Pe langa problema alunecarilor de teren, constructorul trebuie sa lucreze la siguranta rutiera pe dealul Varsolt. “Mai avem de facut casetele, unele au fost distruse de anul trecut pana acum, dar au fost refacute pe cheltuiala constructorului. In plus, mai avem de facut un acostament si zona de protectie pentru siguranta traficului rutier. Pentru noi important e in acest moment sa finalizam problema alunecarilor de teren”, a conchis Rosu.

Pericol de accidente!

In timpul controlului realizat de reprezentantii Prefecturii si cei ai Companiei Nationale de Drumuri, o masina era sa intre sub rotile unui TIR din cauza semnalizarii rutiere deficitare. La urcare pe dealul Varsolt, pe un sens de mers, circulatia a fost oprita pe mai bine de o suta de metri din cauza sapaturilor, insa soferii nu sunt avertizati din timp ca trebuie sa reduca viteza. Cu toate ca este o distanta semnificativa pe care se circula doar pe un sens, constructorul nu a montat semafoare mobile. Consultantul Gheorghe Rosu a promis ca lucrarile vor fi semnalizate corespunzator pentru a fi evitate accidentele rutiere.