Asociația Pro Infrastructură: Mobilizare anemică pe A3, de la Zimbor la Topa Mică
Se muncește în ritmuri diferite pe segmentele Autostrăzii Transilvania, care tranzitează Sălajul. De la Zimbor la Poarta Sălajului, constructorul se mișcă în forță, însă de la Zimbor spre Topa, mobilizarea este slăbuță.
Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită în teren zilele trecute, chiar după ce autoritățile au anunțat că tronsonul Nădășelu-Poarta Sălajului a pierdut finanțarea prin PNRR.
„Cei de la UMB momentan sunt foarte bine mobilizați doar pe sectorul de 12 km dintre Zimbor și Poarta Sălajului și pare-se că vor să scape de el spre sfârșit de 2025 ca să-și mute forțele pe A7. Așteptăm să-i vedem și la nodul Românași, deocamdată neatins, fără de care tronsonul e muzeu, adică nu poate fi deschis traficului.
Gata cu veștile bune. Din păcate, mobilizarea anemică a UMB de pe segmentul Zimbor-Topa Mică și nepăsarea oficialilor CNAIR față de conexiunea provizorie necesară la nord de Topa Mică ne garantează că nu vom circula în 2025 și pe acești aproximativ 15 kilometri. Deși tehnic este încă posibil.



Iar între Topa Mică și Nădășelu cei de la UMB sunt ca și inexistenți. E drept, secțiunea ar fi muzeu fără viaductele Ozaltin. Turcii se mișcă bine în cele două puncte de pe traseul modificat dar pot să le finalizeze doar cu foarte mari eforturi în termenul contractual de execuție de 18 luni”, notează Asociația Pro Infrastructură.
Zilele trecute, Ministerul Trnasporturilor a anunțat că Secțiunea din Autostrada Transilvania dintre Nădășelu şi Poarta Sălajului nu va mai fi finanţată prin PNRR, însă a dat asigurări că proiectul va fi dus la bun sfârșit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene.
Potrivit CNAIR, secţiunea Nădăşelu – Zimbor, în lungime de 25,59 kilometri, este finalizată în proporţie de 85%, iar secţiunea Zimbor-Poarta Sălajului, în lungime de 12,24 kilometri, este finalizată în proporţie de 77%.
sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
