Tiberiu Marc, presedintele Consiliului Judetean

Reporter: Inca 4 ani la Consiliul Judetean. Schimbati ceva in abordarea dezvoltarii judetului dupa 8 ani de presedintie?
Tiberiu Marc: Asa cum am precizat in mai multe randuri, consider ca strategia propusa si implementata in ultimii opt ani este una corecta tehnic, daca e sa discutam in termeni de planificare si dezvoltare teritoriala, dar si una care a inceput si va continua sa aduca beneficii salajenilor in ceea ce priveste imbunatatirea vietii, in general. Proiectul pentru Salaj pe care noi il propunem este validat ca fiind unul corect inclusiv de catre partenerii europeni, cu mai multa experienta in acest domeniu, lucru vizibil in calitatea cadrului de viata din judetele sau regiunile europene din care ei vin. Concret, am demarat proiecte de investitii care sa sustina amenajarea teritoriului la nivel de infrastructura, si aici as aminti interventiile asupra tuturor tipurilor de infrastructura – drumuri, utilitati, management al deseurilor, pana la infrastructurile de sanatate-spitale, proiecte in domeniul protectiei sociale, culturii si turismului local. Unele investitii sunt deja finalizate, iar altele se afla in derulare , cum sunt: reabilitarea completa a unor tronsoane mari de drumuri judetene, Spitalul Judetean sau managementul integrat al deseurilor la nivelul judetului Salaj, pentru a da doar cateva exemple. Vom merge pe aceeasi linie, cu continuarea proiectelor demarate, dar si cu initierea altor proiecte, ce vor putea fi finantate atat din banii europeni aferenti exercitiului financiar 2014-2020, cat si din surse proprii.
Reporter: In campania electorala ati vizitat tot judetul. Care sunt nemultumirile constatate, legate de precedentele dumnea-voastra mandate?
Tiberiu Marc: Pentru ca tot aminteam de drumuri, mi-as fi dorit ca lucrarile de investitii pe drumurile judetene sa fie corelate cu cele similare de pe arterele nationale, cu constructia autostrazii Transilvania si pentru segmentul de 83 de kilometri din Salaj, astfel incat sa putem face o etapizare a investitiilor si, mai ales, sa nu periclitam fiabilitatea drumurilor deja reabilitate. Exista o ordine fireasca, atat tehnic, dar si enonomic, in realizarea infrastructurii de baza (alimentare cu apa, canal, drumuri). Lucrarile trebuie sa se derulaze intr-o ordine care sa nu presupuna interventii ulterioare pentru reparatii. Nu asfaltezi un drum pentru ca apoi sa introduci canalizarea. Pe de alta parte, mi-as fi dorit ca unele servicii sociale, in principal cele de sanatate, sa fie mai bine dezvoltate. Am constatat ca sunt sate unde nu are cine sa faca o injectie, cine sa acorde o ingrijire minima medicala, am vazut batrani singuri, care au nevoie de ajutor. Sunt, din pacate, scoli reabilitate care nu mai au copii, pentru ca populatia este imbatranita. Imi propun sa corectez in viitor aceste lucruri si sa dezvolt serviciile de care populatia duce lipsa.
Reporter: Situatia drumurilor este inca proasta in judet. Se poate face mai mult?
Tiberiu Marc: Chiar daca sunt inca multe nemultumiri legate de starea unor portiuni de drum, nu putem spune ca starea generala a drumurilor din judet este proasta, mai ales ca trebuie sa avem in vedere faptul ca, in ultimii ani, resursele financiare au fost limitate. Cu toate acestea, s-a reusit reabilitarea integrala a drumului judetean Ciucea – Crasna – Varsolt si a drumurilor Zalau – Cehu Silvaniei, Bobota – Zalnoc, Surduc – Cernuc, Almas – Mesteacan, Surduc – Cristolt, Almas – Jebuc, Rus – Zalha, Galgau – Poiana Blenchii, Ieanda – limita cu judetul Maramures, Hereclean – Cosei si mai mult de jumatate din drumul judetean Romanasi – Creaca – Jibou – Benesat. Astfel, din cei peste 600 de kilometri de artere rutiere judetene, jumatate sunt reabilitati. In viitorul apropiat, avem in vedere, in primul rand, crearea unor legaturi ale centrului de judet cu drumurile importante deja refacute, dar si cu soseaua ce leaga Clujul de Satu Mare. Este vorba de arterele Crasna -Ciucea si Romanasi – Benesat, prin reabilitarea unor artere precum: Zalau-Agrij, Romanasi-Agrij, Agrij-Bogdana-Poic. Avem in vedere si reabilitarea soselei de pe ruta Nusfalau-Crasna-Zalau si a celei dintre Nusfalau-Valcau-Sag-limita de judet. Lucram deja la refacerea drumurilor Hida-Dragu si Cuzaplac-Petrindu. Lagatura intre Zalau si celelalte orase este, in mare parte, rezolvata, dar si aici intentionam sa refacem portiunea Simleu Silvaniei-Moiad-Sarmasag.
Reporter: Va multumim!