S-a dat startul unui nou program Rabla Plus, dar românii nu se mai înghesuie să-şi cumpere maşini electrice. Dacă în anii trecuţi bugetele se epuizau în doar câteva minute, până acum nu s-au cheltuit nici măcar 1% din banii alocaţi persoanelor fizice. De vină ar fi reducerea la jumătate a valorii ecotichetului. În instituţilie publice, programul a avut acelaşi succes: sumele alocate s-au epuizat în 8 minute. 

Rabla Plus 2024, început slab

Statul n-a mai fost dispus să ofere aşa de mulţi bani pentru achiziţia de maşini electrice. De la 51.000 de lei, cât oferea statul anul trecut, valoarea ecotichetului scade până la jumătate şi ajunge la 25.500 de lei, bani care pot fi folosiţi pentru cumpărarea unei maşini full electrice. Dacă, în schimb, alegem să achiziţionăm o maşină electrică hibrid, banii de la stat sunt şi mai puţini, doar 13.000 de lei. 

Nu s-au dat nici 1% din fonduri

“Pentru persoanele fizice, din bugetul alocat, de 100 de milioane, au fost rezervaţi doar 663.000 de lei, cu un număr de 25 de maşini electrice şi două hibrid plug in”, a declarat Adrian Corbu, vicepreşedinte AFM. Adică nici măcar 1% din sumă. Pentru persoanele juridice, au fost depuse doar 63 de dosare şi s-a rezervat până acum doar 6% din bugetul alocat.

La instituţiile publice însă, sumele alocate s-au epuizat în doar opt minute. 

Vestea bună e că preţurile scad uşor la maşinile electrice. 

Spre exemplu, o Dacia Spring costa şi 20.000 de euro când valoarea ecotichetului era mai mare. Acum, costă în jur de 18.000 de euro. 

Valoare care scade extrem de mult de la un an la altul. Motiv pentru care firmele de leasing care domină piața auto din Europa au fost obligate să dubleze prețurile în ultimii trei ani pentru mașinile electrice susține, potrivit observatornews.ro