Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educației, în această perioadă se pot înscrie la creșă și grădiniță copiii care nu au primit un loc în primele două etape de înscrieri sau care nu au fost înscriși deloc.
De asemenea, în această etapă pot fi înscriși și copiii care ar fi trebuit să intre la clasa pregătitoare dar nu au primit aviz de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională și trebuie să se reîntoarcă la grădiniță.
Etapa de ajustări se desfășoară din 19 până în 29 august, fiind admiși copiii pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, în baza unei proceduri specifice elaborate de Inspectoratul Școlar și a dosarelor depuse de părinți.
La această etapă de înscrieri au acces următoarele categorii de copii: copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani; copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE; copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în învățământul preșcolar.
Vă reamintim că, de anul trecut, înscrierea la grupa mijlocie este obligatorie, de altfel au prioritate la înscriere copiii de 4 și 5 ani.
Listele cu copiii înscriși și locurile rămase libere se afișează în data de 30 august, la ora 14.00.
Părinții trebie să depună dosarul de înscriere într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, precum și în serviciul de educație timpurie complementar.
Dosarul va cuprinde următoarele documente: cerere-tip pe ce care părintele sau reprezentantul legal al copilului trece trei opțiuni (trei unități de învățământ) pe care acesta le are în vedere pentru copil; copie de pe certificatul de naștere al copilului; copie de pe actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal; adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar; alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
În cazul în care cererea-tip a fost transmisă prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere. În cazul copiilor cu părinți divorțați, la dosar trebuie să fie depusă și dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și informații privind părintele la care a fost stabilită locuința minorului.
La dosar se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente: adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic – adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ; avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat de medicul de familie al copilului cu maximum 5 zile înainte de a începe frecventarea unității.