Institutia Prefectului judetului Salaj si-a prezentat ieri public raportul de activitate pe anul 2011. „De data aceasta facem altfel decat deobicei, i-am adus pe sefii serviciilor din institutie pentru a da detalii despre activitatea lor”, a precizat prefectul Alexandru Vegh in cadrul conferintei de presa de ieri.
Peste 29.000 de acte verificate
Potrivit lui Samir Cimpean, seful serviciului juridic din cadrul Prefecturii, pentru exercitarea controlului legalitatii actelor administrative inaintate Institutiei Prefectului, in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2011, au fost inregistrate si verificate un numar de 29.035 acte administrative, din care 2.935 hotarari ale consiliilor locale si ale Consiliului Judetean Salaj si un numar de 26.100 dispozitii emise de catre primarii comunelor, oraselor si municipiului Zalau. „Dintre acestea, un numar de 29 de acte au fost considerate nelegale, motiv pentru care s-au efectuat proceduri prealabile, in urma carora 19 au fost revocate de organul emitent, unul se afla in curs de solutionare, iar pentru sapte au fost promovate actiuni in contencios administrativ”, a precizat Samir Cimpean. Cele mai multe probleme s-au intalnit la municipiul Zalau, orasul Simleu-Silvaniei, precum si in comunele Carastelec, Sarmasag, Mir-sid, Babeni, Benesat, Bocsa, Bobota, Buciumi, Balan, Coseiu, Horoatu-Crasnei, Salatig, Surduc, Somes-Odorhei, Samsud, Lozna si Pericei. „Actiunile promovate in contencios administrativ s-au datorat faptului ca autoritatile administratiei publice locale emitente nu si-au revocat actele, considerate nelegale, la solicitarea prefectului”, a punctat Cimpean.
Consiliile locale nu respecta legea
O alta modalitate de realizare a atributiilor legale ale prefectului o reprezinta actiunile de control la sediile consiliilor locale, cu privire la organizarea si functionarea autoritatilor administratiei publice locale, exercitandu-se si pe aceasta cale controlul legalitatii actelor emise sau adoptate de autoritatile publice locale. Astfel de controale au fost efectuate la un numar de 38 de unitati administrativ-teritoriale, din cele 61 existente la nivelul judetului. In urma controalelor efectuate s-a constatat ca cele mai multe administratii locale nu respecta prevederile legale, gasindu-se foarte multe deficiente de organizare si functionare. „Concluzia noastra este ca in general consiliile locale nu functioneaza in toate localitatile conform legii. Activitatea de consilier local este privita cu mare usurinta. Chiar daca legea prevede rapoarte de activitate pentru alesii locali, acestea nu se intocmesc, iar hotararile de consiliu local nu sunt avizate in comisiile de specialitate. Eu cred, fiind in an electoral, ca cei care se angajeaza la un astfel de serviciu public ar trebui sa priveasca cu mai mare seriozitatea aceasta activitate”, a concluzionat prefectul Alexandru Vegh.
Imobile retrocedate
Cu privire la aplicarea Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, la nivelul judetului Salaj s-au inregistrat un numar de 1.120 notificari din care, pana in prezent, au fost solutionate un numar de 1.088. Pe parcursul anului anului trecut, Institutia Prefectului judetului Salaj a analizat un numar de 21 de dispozitii ale primarilor prin care s-au solutionat notificarile depuse in baza Legii nr.10/2001, acordandu-se viza de legalitate. Un numar de 13 dispozitii prin care s-au stabilit despagubiri banesti, impreuna cu dosarele, au fost inaintate prin delegat la ANRP Bucuresti. Din acestea, un numar de sapte au fost predate pe baza de proces-verbal, iar diferenta de sase dosare au fost returnate si transmise autoritatilor publice locale pentru a fi completate cu documentele solicitate si ulterior predate Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor.

Prefectura ne costa 3,7 milioane de lei anual
Institutia Prefectului judetului Salaj este o autoritate finantata exclusiv de la bugetul de stat. Potrivit sefului Biroului financiar-contabilitate, resurse umane si administrativ Felicia Chis, in anul 2011 a fost alocat un buget de 3.759.760 de lei pentru functionarea institutiei. In prezent, in organigrama institutiei sunt cuprinse un numar de 63 de posturi, ocupate toate. Dintre angajati, 34 sunt functionari publici, 18 sunt functionari publici cu statut special, iar 11 sunt cu statut de personal contractual.
Cu aproape 8.000 mai multi soferi din 2011
Activitatea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor a fost prezentata de seful serviciului, Remus Stanciu. Din datele prezentate de Stanciu, in anul 2011, pe linia de examinari pentru obtinerea carnetului de sofer au fost examinati 9.824 de candidati dintre care au fost declarati admisi 3.276, respinsi total fiind 6.534, din care la sala – 4.988, iar la traseu – 1.546, rezultand o promovabilitate de 33,35 la suta. Procentul de promovabilitate la proba teoretica a crescut la peste 40 la suta, crescand astfel numarul de candidati la proba practica.
„Pe linia permiselor de conducere au fost eliberate un numar de 7.813 permise de conducere si au fost preschimbate un numar de 136. Dovezile permiselor de conducere se elibereaza la doua ore”, a precizat Remus Stanciu.
La activitatea de inmatriculari autovehicule, au fost emise in 2011 un numar de 8292 de certificate, s-au realizat 8116 de radieri, s-au acordat 7747 de autorizatii provizorii si doua certificate de probe.
Parcul auto al judetului in anul 2011 se prezinta astfel – dintr-un total de 57.354 de autovehicule, 46.436 apartin persoanelor fizice si 10.918 sunt inmatriculate pe persoane juridice.