Curtea Constituţională este aşteptată să dea o soluţie cu privire la sesizarea de neconstituţionalitate a Legii referitoare la comasarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale cu cele parlamentare. Decizia a fost amanată de două ori pana acum, in 12 şi 18 ianuarie. In 18 ianuarie, decizia de amanare a fost luată pentru aflarea impactului financiar asupra Guvernului.
„Motivul amanării il constituie analizarea informaţiilor suplimentare solicitate Guvernului cu privire la impactul financiar al adoptării legii supuse controlului de constituţionalitate, respectiv a studiului comparativ referitor la cheltuielile bugetare pe care le implică organizarea şi desfăşurarea simultană, respectiv separată, a alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale şi a alegerilor pentru Camera Deputaţilor şi a Senatului.”
In expunerea de motive a legii, Guvernul a arătat că, „in condiţiile economice actuale, majoritatea autorităţilor administraţiei publice locale este afectată de constrangeri bugetare, care pot periclita organizarea alegerilor pentru autorităţile administraţiei publice locale din cursul anului 2012”.
In 22 decembrie 2011, USL a sesizat Curtea Constituţională cu privire la Legea privind comasarea alegerilor, după respingerea moţiunii de cenzură depuse după asumarea răspunderii Guvernului pe acest act normativ, reprezentanţii Uniunii menţionand că cer Curţii Constituţionale „o atitudine de respect faţă de lege şi democraţie”.
USL susţine, intre altele, că acest act normativ este „viciat de neconstituţionalitate in ansamblu, adoptarea acestuia fiind realizată cu incălcarea normelor constituţionale referitoare la procedura de legiferare prin asumarea răspunderii de către Guvern”.
USL menţionează totodată că actul normativ, „dispunand cu privire la comasarea alegerilor stabileşte in realitate şi o prelungire cu aproximativ 6 luni a mandatelor aleşilor locali, aflaţi in prezent in funcţie, de vreme ce aceştia şi-au dobandit mandatele ca urmare a alegerilor ce au avut loc in iunie 2008”.