Prefectul Alexandru Vegh are mari indoieli ca lucrarea este una care
sa reziste, pentru ca s-a asfaltat pur si simplu, fara sa fie consolidata structura de rezistenta.O echipa de control de la Ministerul Transporturilor, impreuna cu Ioan Pantelimon, seful Regionalei Drumuri si Poduri Cluj, si parlamentari salajeni, vor inspecta la acest sfarsit de saptamana lucrarile de reabilitare a drumului DN1H Zalau – Alesd dupa ce prefectul Alexandru Vegh si ziarul Graiul Salajului au semnalat o serie de nereguli. Acest control vine in urma unei vizite de lucru in teritoriu a prefectului Vegh, care spune ca si in acest moment isi mentine parerea referitoare la „calitatea proasta a lucrarilor si materialelor folosite la reabilitarea drumului”. De asemenea, reporterii Graiul Salajului au tras un semnal de alarma referitor la reabilitarea drumului Zalau-Alesd, lucrare in valoare de 28 de milioane de euro, care a inceput inainte de a fi stabilizate alunecarile de teren de pe dealul Varsoltului. Proiectul initial prevedea doar largirea si asfaltarea drumului, fiind omise de catre proiectanti alunecarile de teren. Situatia s-a schimbat numai dupa ce prefectul i-a „urecheat” pe constructori, insa nu in totalitate. Proiectantul a propus drenarea si colectarea apelor de pe versant, fara a fi facute foraje sau ziduri de sprijin, ceea ce in opinia unor specialisti este doar o solutie de moment. „In zona Varsoltului constructorul monteaza tuburi flexibile pentru drenaj, dar nu stiu daca o sa aiba efectul scontat. Daca proiectantul spune ca va rezolva problema alunecarilor prin drenaje asa este, insa ma indoiesc”, spune Alexandru Vegh.
Prefectul lauda lucrarile efectuate la drumul Zalau – Rastoci
Pe tronsonul Zalau – Alesd s-a turnat un strat de asfalt de la iesire din Simleu Silvaniei si pana la halta Nusfalau. Singura lucrare pe aceasta portiune a fost de extindere a drumului, fara a se consolida structura de rezistenta. „Ma indoiesc ca extinderea drumului va rezista in timp”, adauga prefectul, care se declara multumit insa de lucrarile realizate pe celalalt tronson al DN 1H Zalau – Rastoci. „Ma bucur ca la iesirea din Criseni spre Jibou se fac lucrari deosebit de serioase, cu forari, structuri metalice, ca si pe Meses. Si in zona Mirsidului, la coborare spre Criseni, se lucreaza serios cu acostamente foarte bine consolidate si se intervine pe o adancime foarte mare. Puteti vedea diferentele intre cele doua lucrari. Cred ca reabilitarea drumului Zalau – Rastoci va fi o lucrare de lunga durata”, a conchis reprezentantul Guvernului in teritoriu. Pe aceasta portiune lucrarile sunt efectuate de catre firma PA&CO International, controlata de omul de afaceri Costel Casuneanu. Reabilitarea Zalau – Alesd a fost castigata de catre UMB Spedition, care a subcontractat lucrarea catre alte trei firme, antreprenorul principal fiind Delta ACM.