Administrația municipală a semnat, joi, 20 aprilie, contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic în vederea realizării Variantei ocolitoare Zalău Nord.

Investiția, cu o valoare totală de circa 44 de milioane de euro, are drept scop fluidizarea traficului în Zalău, la intrarea dinspre Crișeni, pe DN1H, la ieșirea spre comuna Hereclean, în interiorul localităților Crișeni și Hereclean, și scoaterea traficului greu din localitatea Crișeni, realizând legătura cu primul tronson al centurii Zalău. Această centură va avea o lungime totală de 8,066 km, din care 0,564 km sunt pe teritoriul administrativ al municipiului Zalău, 6,8 km pe teritoriul comunei Crișeni și 0,702 km pe teritoriul comunei Hereclean.

“Semnarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, aferent obiectivul de investiții – Varianta ocolitoare Zalău Nord – Alternativa pentru decongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitățile Zalău, Crișeni și Hereclean reprezintă un pas important în realizarea unui proiect esențial pentru cetățenii din municipiul Zalău și nu numai. Devierea traficului greu pe cele două variante de ocolire a Municipiului Zalău, tronson II și Zalău Nord, pe DN 1H, înseamnă decongestionarea circulației în municipiu și este foarte important că această investiție va fi finanțată din fonduri europene”, spune primarul Ionel Ciunt.

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic în vederea realizării Variantei ocolitoare Zalău Nord a fost câștigat de firma S.C. Explan S.R.L., cu sediul la Cluj Napoca, valoarea ofertei fiind de 4.480.174,80 ron + TVA. În total, trei firme au depus oferte pentru întocmirea documentațiilor necesare realizării proiectului de infrastructură care va scoate traficul greu și aglomerația din Zalău, Crișeni și Hereclean, termenul limită pentru evaluarea acestora împlinindu-se în 1 aprilie.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Zona Metropolitană Zalău” este cea care coordonează proiectul și a încheiat în acest sens un protocol de colaborare semnat deja cu CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Posibilele surse de finanțare ar fi banii europeni, prin POIM 2014-2020 sau prin Programul Transport 2021-2027.
Eventualele cheltuieli neeligibile ar urma să fie suportate de către membrii direct interesaţi ai Zonei Metropolitane (municipiul Zalău, comuna Crişeni și comuna Hereclean).