Ultimul de pe lista este DJ108A, ce va fi reabilitat anul viitor cu 14 miliarde de lei vechi pe kilometru.
Consilierii judeteni au aprobat ieri proiectul de reabilitare a drumului judetean (DJ) 108A, pe ruta Agrij – Buciumi – limita judetul Cluj. Cei aproape 23 de kilometri de drum urmeaza sa fie reabilitati cu impresionanta suma de 330 de miliarde lei vechi, suma ce include TVA. Reabilitarea DJ 108A face parte din Programul de investitii drumuri judetene pentru anul 2011 in judetul Salaj, fiind ultimul tronson din cadrul acestui proiect. Insa, suma aprobata in baza devizului general, intocmit de o firma maramureseana, i-a nemultumit pe unii consilieri judeteni. Fonduri pentru realizarea obiectivului nu sunt deocamdata in bugetul judetului, dar nici nu va fi finalizat intr-un an de zile. Este o lucrare mai ampla a carei realizare este asteptata de foarte mult timp de localnicii zonei limitrofe judetului.
In ciuda faptului ca hotararea de executare a lucrarii a fost aprobata, consilierii judeteni au considerat total absurd ca taxele neprevazute si comisioanele sa depaseasca 12 miliarde de lei vechi, iar proiectarea si asistenta tehnica sa implice costuri de cinci miliarde de lei vechi. Vicepresedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Csoka, le-a cerut sa compare proiectul in cauza cu alte investitii asemanatoare, derulate in judet la ora actuala. „Veti vedea ca sumele efectiv licitate sunt foarte apropiate de cele pe care le avem estimate la acest proiect. Depinde si de traseul Drumului Judetean. Stiti bine ca drumul spre Moiad costa tot 330 de miliarde din cauza alunecarilor de teren de pe versant (…) Valoarea efectiva a lucrarilor va fi data de licitatie, cand vom avea si banii”, a precizat vicepresedintele Csoka.
Conform estimarii cheltuielilor necesare realizarii obiectivului, un kilometru de drum ar costa aproximativ 14 miliarde de lei vechi. Presedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Marc, a precizat ca nu acesta va fi pretul real al investitiei. „Sunt doar cheltuielile estimate. Este posibil ca lucrarea sa fie contractata la jumatate din aceasta suma, iar diferenta dintre estimare si real o vom putea redirectiona. Important este sa avem aprobat proiectul”, a conchis presedintele Marc. In deviz sunt prevazute si 72 de poduri si podete, dar reabilitarea lor este estimata la 18 miliarde de lei vechi, fara TVA. Lungimea totala a drumului este de 22,6 kilometri, cu o latime a partii carosabile de sase metri.