Constructorul UMB Spedition a oprit lucrul pe tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului și Nădășelu – Zimbor. Muncitorii au fost trimiși acasă, iar utilajele stau parcate.

După ce guvernanții au tot amânat ajustarea prețului contractelor în funcție de scumpirile la materiale și carburanți, antreprenorul Dorin Umbrărescu a abandonat șantierele de pe A3.

Gestul omului de afaceri vine după ce, în urmă cu aproximativ două săptămâni, a notificat CNAIR cu privire la intenția sa de a rezilia contactele de execuție pe mai multe șantiere din țară, anunțând și faptul că, din 11 iulie, nu va mai chema muncitorii la lucru.

Asociația Pro Infrastructură a realizat, luni, o filmare din dronă, care arată realitatea tristă din teren. Pe tronsoanele unde se muncea cu spor, acum e pustiu.

“Utilajele la gard pe #AutostradaTransilvania. Așa arată un șantier abandonat de constructor care a notificat #CNAIR pentru rezilierea contractului: https://youtu.be/XK9Pr57e2Hg. Începând de ieri, pe termen nedeterminat, muncitorii UMB nu sunt la lucru fiindcă birocrații au amânat intenționat suplimentarea prețului contractului care să reflecte creșterile reale de costuri cu materialele. Cerem guvernului să ia deciziile necesare, deja amânate cu lunile, înainte ca utilajele antreprenorului să fie retrase și ele”, e mesajul care însoțește filmarea.

După retragerea companiei UMB Spedition, sunt în pericol 7 proiecte de infrastructură, care împreună depășesc 140 de kilometri, adică mai bine de o treime din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres pentru care România are în prezent contracte de execuție semnate.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor de mai bine de o jumătate de an că Guvernul va adopta, prin OUG, formula polinomială de ajustare a prețului contractelor. Doar că acest lucru nu s-a întâmplat, motiv pentru care Dorin Umbrărescu e primul antreprenor care abandonează șantierele, deși riscă să se aleagă cu penalități de întârziere sau chiar pierderea garanției de bună execuție.

“Ca urmare a informațiilor diseminate în presă privind o solicitare de reziliere a contractelor pe care UMB Spedition le are cu CNAIR, Directorul General Cristian Pistol a avut o convorbire telefonică cu reprezentantul acestui Consorțiu din Bacău.

Reprezentantul UMB Spedition a reconfirmat că a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că dorește să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca în cazul în care ambele părți sunt de acord, constructorul să nu suporte consecințele unei rezilieri obișnuite.

Constructorul a precizat că în condițiile actuale de creștere a prețurilor la materiale și utilități se află în imposibilitatea finalizării contractelor.

Acesta a dat asigurări că nu intenționează  să renunțe la contractele încheiate cu CNAIR ci doar să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a  prețurilor.

Reprezentantul firmei băcăuane a precizat că imediat ce va fi aprobată în ședința de Guvern Ordonanța privind mecanismul de punere în aplicare a OUG 64/2022, care vizează formula polinomială de ajustare a prețurilor, va renunța la solicitările de încetare amiabilă remise CNAIR.

De asemenea el a apelat la CNAIR să transmită presei acest punct de vedere, motivând că în cadrul Consorțiului pe care îl reprezintă nu este constituită o structură de comunicare publică”, a transmis Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, după ce informația privind rezilierea contractelor a apărut în spațiul public.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură