Dezastrul de la bacalaureat a scos la iveală un şir de probleme care se ştiau de mai multă vreme, dar modul de desfăşurare al examenului din acest an le-a scos in evidenţă mai mult ca oricand. Prima şi cea mai importantă dintre ele este programa supraincărcată cu multă informaţie neesenţială, care ii face pe cei mai mulţi elevi să fie indiferenţi faţă de propria lor educaţie. Pentru un elev in clasa a 12-a de la un liceu cu profil informatic care are intr-o zi două ore de informatică, una de matematică şi una de chimie, in timp ce pe parcursul intregii săptămani are o singură oră de sport, peste care mai „sare” din cand in cand, nu e de mirare că „ii vine să işi bage piciorul” in ea de şcoală. Chiar dacă programa este aşa cum este, şi toţi am trecut la un moment dat prin asta, tot mai mulţi elevi din ziua de azi trec pe la şcoală ca şi parlamentarii pe la muncă. Şi cand ii găsim pe la ore au cu totul alte preocupări in loc să mai ciulească un pic urechea la ce mai bate şi profesorul din gură. Diferenţa dintre generaţia de azi şi cea de acum patru ani este că, spre deosebire de cei care au dat bacalaureatul anul acesta, elevii mediocri de acum patru ani erau capabili să tragă pentru nota cinci doar din cunoştinţele proprii, pe cand cei de anul acesta, luaţi prin surprindere de noul mod de desfăşurare a examenului de maturitate, n-au fost capabili să ia mai mult de 3-4, in contextul in care prima parte a subiectelor de examen ar trebui să fie accesibilă şi pentru aceia dintre noi, care au un „calculator” mai puţin performant. Elevii de azi nici la copiat nu se mai obosesc, dacă intr-un centru de examinare au fost găsite 98 de lucrări identice, doar numele fiind diferit şi asta doar pentru că inainte de a incepe examenul colţul foii de examen care conţine şi datele personale a fost sigilat. Bacalaureatul de anul acesta, pe langă drama pe care le-a provocat-o elevilor şi părinţilor lor, a avut şi cali-tatea de a dezgropa intr-un mod „neortodox” mizeria de sub preşul invăţămantului tipic romanesc.
Bacalaureatul descoperă mizeria de sub preşul invăţămantului
Articole
Scrisoare de mulțumire pentru toate educatoarele
Pregătirea unei serbări de Crăciun cu preșcolari – un efort nevăzut, dar de neprețuit În tradiția nescrisă a învățământului preșcolar, apropierea sărbătorilor de iarnă este marcată prin minunata Serbare de Crăciun susținută de cei mici.În spatele unei serbări de Crăciun reușite, în care cei mici strălucesc pe scenă, cu costume impecabile, poezii învățate și colinde cântate cu emoție, se află o muncă susținută și dedicată a educatoarelor. Deși acest efort este de multe ori invizibil, rezultatele sunt…
Mai mult...Elevul Roland Petrean și profesorul său, Florin Morar, premiați de ministrul Educației
Roland Petrean, elevul de la CNS Zalău care ne face cinste cu fiecare participare a sa la competiții naționale și internaționale de informatică, a fost premiat de ministrul Educației, Ligia Deca, pentru rezultatele sale excepționale. Alături de Roland Petrean, a fost premiat și profesorul Florin Morar, cel care îl pregătește, îl susține și îl îndrumă. Recompensată a fost și unitatea de învățământ pe care o reprezintă, Colegiul Național „Silvania” Zalău. Ministerul Educației a organizat marți, 17 decembrie,…
Mai mult...