Consilierii locali ai Municipiului Zalău au votat marți, cu unanimitate de voturi și fără obiecții, proiectul de hotărâre prin care funcțiile de director executiv și de director executiv adjunct ai Poliției Locale Zalău vor fi ocupate în baza unui concurs sau examen.
Data concursului nu a fost stabilită încă, urmându-se procedura legală privind organizarea, desfășurarea concursului și numirea în funcție.
Potrivit proiectului votat de consilieri, va fi notificată Agenția Națională a Funcționarilor Publici, vor fi stabilite prin act administrativ comisiile de concurs, de soluționare a contestațiilor și secretariatul comisiilor.
Pe lângă procedură, aspectele importante din punctul de vedere al viitorilor candidați sunt criteriile de înscriere la concurs.
Vor putea să depună dosare candidații care îndeplinesc criteriile generale și, cumulativ, criteriile specifice funcțiilor: au cetăţenia română şi domiciliul în România; cunosc limba română, scris şi vorbit; au vârsta de minimum 18 ani împliniţi; au capacitatea deplină de exerciţiu; sunt apți din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii.
De asemenea, candidații trebuie să îndeplinească condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice; să îndeplinească condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice; să nu aibă condamnare pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei; nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii; nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani; nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Candidații trebuie să fie absolvenți de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă, sau echivalentă; să aibă 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă. O altă condiție specifică obligatorie este să fie absolvenți ai cursului de agent de poliţie.
Candidații care vor trece de etapa selecției dosarelor de înscriere, în cadrul căreia comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare, vor susține proba scrisă. În cadrul acestei probe vor trebui să redacteze lucrări şi/sau să rezolve teste-grilă din bibliografia specifică concursului.
La interviu, candidații vor fi testați în privința abilităţilor, aptitudinilor şi motivaţiei de a ocupa funcțiile pentru care candidează.
”Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă. Numirea directorului executiv, respectiv a directorului executiv adjunct al Poliţiei Locale Zalău – instituţie publică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău, se face pe baza concursului organizat potrivit procedurilor şi criteriilor aprobate de Consiliul Local Zalău. Dispoziţia Primarului Municipiului Zalău va avea anexat fişa de post ce va fi semnată de Primar şi de candidaţii admişi şi numiţi în funcţia de director executiv, respectiv director executiv adjunct”, se arată în hotărârea Consiliului Local.
Director interimar, din 2020
Poliția Locală Zalău este condusă de Lucian Trif ca director executiv interimar, din luna noiembrie 2020.
La finele lunii octombrie 2020, primarul Ionel Ciunt declara presei motivele pentru care a luat decizia de a-l schimba din funcție pe Călin Horvat, fostul director al Poliției Locale, și de a-l numi interimar pe Lucian Trif: ”Vreau performanță de la cei care conduc instituțiile și sunt câteva lucruri care, cu toată strădania, domnul Horvat nu a reușit să le stăpânească și le cunoaște toată lumea. Călin Horvat va rămâne în Poliția Locală ca șef de serviciu, iar competențele și prerogativele dânsului le va lua Lucian Trif”, spunea Ionel Ciunt.
Te-ai chinuit sa scrii un articol asa lung cu ce conditii trebuie sa indeplineasca candidatul de parca posturile ar fi in Olanda nu in Romania. Aici posturile la stat se ocupa cu dedicatie. Ma mir cum nu stii asta la varsta ta.
Alin, hai să pariem că posturile vor fi ocupate de niște “foști” în MAI , pensionați de tineri cu pensii speciale(pardon, de serviciu).
Uitati-va pe youtube la ultimul reportaj realizat de un jurnalist de la recorder sa vedeti cum s-a angajat la stat secretarul PSD din Targul Mures. Ala e jurnalism nu asta care-l faceti voi care scrieti ca niste roboti de doua posturi scoase la concurs de primarie. Mai bine investigati ce pesedisti o sa le ocupe si cum. Puteati sa va ocupati si de panarama de concursuri de la cinematograful Scala care va continua ca inca nu s-a incheiat.
Exista informații ca Pop Gheorghe ar putea fi unul dintre directori!