De marți, 30 noiembrie, de la Sebeș la Turda se poate circula pe autostradă. Autostrada 10 Sebeș – Turda face legătura între autostrăzile A1 și A3. Lotul 2, între Alba Iulia Nord și Aiud, a fost deschis circulației cu anumite restricții de viteză.

Premierul Nicolae Ciucă i-a felicitat pe toți cei implicați în finalizarea acestui proiect.

”Dezvoltarea infrastructurii de transport din România este un punct important în programul nostru de guvernare, pentru beneficiile pe termen lung pe care le va aduce țării noastre, atât prin facilitarea legăturilor între regiuni, cât și prin creșterea economică firească generată de viteza și calitatea acestor legături. De aceea, îi felicit pe toți cei implicați în finalizarea proiectului de față și le urez succes celor angajați în proiecte similare”, a declarat șeful Executivului.

Prim-ministrul a apreciat, în context, importanta susținere financiară la nivel guvernamental din ultimii doi ani, care a impulsionat lucrările pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda și a dat asigurări că guvernul va sprijini și finalizarea celorlalte loturi de autostradă aflate în lucru.

”Proiectele de infrastructură din România au trecut prin multe situații complicate, în ultimele decenii. Guvernul României va susține și va urmări îndeaproape implementarea fiecărui proiect de infrastructură la nivel național ”, a adăugat premierul.

Autostrada 10 Sebeș – Turda face legătura între autostrăzile A1 (București-Nădlac, parte a  Coridorului IV paneuropean) și  A3 (numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș), iar contractul pentru Lotul 2 a fost semnat în toamna anului 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL, având ca termen inițial de finalizare a proiectului cea de-a doua jumătate a anului 2016.

Lotul 2, între Alba Iulia Nord și Aiud, a fost deschis circulației marți, 30 noiembrie, cu anumite restricții de viteză. Pe tot lotul, viteza va fi limitată la 100 de km/h, iar în zona Dealului Oiejdea, unde se va circula pe o singură cale, pe câte o bandă de sens,  viteza va fi limitată la 60 de km/h, până în aprilie 2022, termen asumat de constructor pentru încheierea tuturor lucrărilor.

Cătălin Drulă: Cu interimat PNL s-a bătut pasul pe loc la Transporturi!

Fostul ministru al Transporturilor în guvernul PNL-USR-UDMR, Cătălin Drulă, i-a transmis un mesaj actualului ministru de resort, Sorin Grindeanu, solicitându-i să urgenteze lucrările de infrastructură. Acesta a acuzat liberalii că nu s-au preocupat de proiectele de investiții cât timp au asigurat interimatul la Ministerul Transporturilor.

“Nu e târziu și pentu celelalte proiecte să se recupereze întârzierile din perioada interimaului PNL. Domnule Grindeanu, băgați cărbuni sub ei, că se poate! E o zi de mare bucurie astăzi: deschiderea Lotului 2 din Autostrada Sebeș-Turda. De astăzi, se va circula și pe ultimii 29 km, în total, împreună cu segmentele din Loturile 1 și 3, care se deschid concomitent. Mulțumesc constructorului care în sfârșit s-a mobilizat și s-a ținut de cuvânt în parteneriatul pe care l-am stabilit în acest an.Peste câteva zile o altă promisiune va fi îndeplinită: A3 Târgu Mureș – 9 km de drum de mare viteză (autostradă + drum de legătură 2×2) – se va deschide pe 6 decembrie. Domnule Grindeanu, nu e târziu să puneți presiune pentru ca anul acesta să mai recuperăm lenea și reaua voință a interimatului PNL la Transporturi din ultimele 3 luni. Un interimat care a însemnat numiri politice, sinecuri, deprofesionalizare și foarte puțină preocupare pentru proiectele de investiții. Iată încă câteva proiecte care sunt pe finalizare și care au nevoie de cărbuni:DX12 Craiova – Pitești, Tronsonul 2, l-am lăsat la 90% în septembrie. Aveți toate șansele să oferiți Olteniei o alternativă civilizată pentru porțiunea Balș – Slatina (40 km de trafic de coșmar) cât de curând. Drumul de legătură de la Giurgiu (5,7 km de drum de beton de ultimă generație) are peste 95% stadiu actual de realizare, cu puțin efort și supraveghere, domnule Grindeanu, îl puteți deschide în decembrie. La fel, centura Satu Mare! 4 km au fost deschiși în octombrie, mai sunt 8 km foarte aproape de finalizare anul acesta. Pentru restul trebuie să puneți presiune pe CNAIR, domnule Grindeanu. Adăugând proiectele deja deschise, Centura Mihăilești și Pasajul Mogoșoaia, precum și toate cele unde se lucrează (Sibiu-Pitești lot 1 și 5, A3 Transilvania, A0 – Autostrada de Centură București, DX Craiova-Pitești, Brăila-Galați, Podul de la Brăila și altele) anul acesta vom avea recordul de absorbție pe fonduri europene pentru infrastructură de transport. Se putea și mai bine, dacă nu s-ar fi bătut pasul pe loc toamna aceasta. E nevoie de voință și profesionalizare pentru ca proiectele de investiții să meargă bine. Asta am adus în echipa mea în primele 8 luni ale acestui an. Îmi doresc să văd această abordare continuată!”, a afirmat Cătălin Drulă.

Sursa foto: Facebook, Cătălin Drulă