Asfaltarea curții interioare, construirea a două copertine pentru autobuze și modernizarea acoperișului clădirii în care funcționează birourile operatorului de transport public în comun – Transurbis SA – reprezintă câteva dintre investițiile necesare și mult așteptate de către angajați și conducerea societății.
Alin Oros, directorul general al Transurbis, a declarat pentru Graiul Sălajului că pentru lucrările de modernizare s-au cheltuit în această perioadă aproape 1,5 milioane de lei, bani care provin din profitul înregistrat de societate în anul 2020.
”Investițiile pe care le-am făcut pentru modernizarea autobazei și a sediului erau necesare. Acoperișul clădirii în care funcționează birourile a fost afectat de gheață în urmă cu doi ani. Curtea Transurbis era plină de gropi și era nevoie să asfaltăm, iar odată cu aceste lucrări, am construit și două copertine pentru autobuze. Sub aceste copertine sunt instalate și stațiile de încărcare electrică, iar autobuzele pot fi parcate în siguranță, fără a fi afectate de intemperii. Societatea noastră a început un amplu proces de modernizare odată cu proiectul derulat de Primăria Zalău prin fonduri europene <Mobilitate Urbană Durabilă> și din bugetul propriu ne străduim să realizăm și investițiile necesare pentru un mediu de lucru mai bun pentru angajați, și trebuie să avem grijă de echipamentele și parcul auto pe care îl deținem”, spune directorul Oros.
Curtea interioară a autobazei a fost într-o stare avansată de degradare și era nevoie de aceste lucrări, astfel încât autobuzele din dotare să iasă curate și îngrijite din autobază, mai ales că în ultimii ani s-au investit bani și pentru modernizarea spălătoriei auto, iar conducerea insistă pentru un confort sporit al călătorilor care aleg transportul în comun.
Noile investiții au fost atent monitorizate de directorii Transurbis și de administratorul public, Călin Forț, în atribuțiile căruia se regăsește și transportul în comun la nivelul municipiului Zalău.
Au fost asfaltați 4,7 mii de metri pătrați din curtea Transurbis, lucrări care au costat 250 de mii de lei. Lucrările de construcție ale celor două copertine au costat 1 milion de lei, iar pentru schimbarea acoperișului s-au cheltuit 180 de mii de lei.
Toamna a adus schimbări noi și în privința serviciilor oferite, prin punerea în funcțiune a sistemului de plată on-line, după ce parcul auto a fost modernizat prin achiziția a 20 de autobuze electrice.
Proiectul pe Mobilitate Urbană accesat de Primăria Zalău pentru Transurbis SA a pus la dispoziția beneficiarilor un buget de peste 15 milioane de euro din fonduri europene prin care s-au achiziționat cele 20 de autobuze electrice, stații de încărcare, sistemul e-ticketing pentru 57 de autobuze, 10 automate de încărcare carduri, stații de autobuz noi care sunt în curs de amplasare pe raza municipiului, panouri de informare călători și sistem de supraveghere cu camere video. Proiectul are termenul de finalizare în ianuarie 2022. Totodată, este pus în funcțiune sistemul de monitorizare al flotei pe 65 de autobuze, sistemul de informare călători în 12 de autobuze, sistemul integrat de gestiune și diagnosticare electronică (SIGDE) prin CAN pentru 12 autobuze, sistemul de monitorizare video călători în 12 autobuze și sistemul de numărare călători în 12 autobuze.
În acest moment se lucrează la instalarea celor 10 automate de încărcare carduri, se montează panourile de informare a călătorilor în stațiile de autobuz și la sistemul de supraveghere cu camere video.