La nivelul judeţului Sălaj au fost selectate trei firme, de către Administraţia Fondului de Mediu(AFM), pentru a prelua maşinile vechi ale sălăjenilor in cadrul Programului „Rabla” 2011.Mivas Trans Corporation, din Zalău (Bulevardul Mihai Viteazu, nr.115, Balti Dob SRL, (str.Margaretelor, nr.2), şi Vanbarex SRL din Sărmăşag, au deja cate 100 de tichete, insă situaţia in care se află programul diferă de la o firmă la alta. Bali Dob SRL nu mai are in acest moment nici un voucher disponibil, toate fiind deja rezervate, iar o parte din dosare au fost trimise la Bucureşti spre validare. „Am trimis spre validare 17 dosare, pană deseară voi trimite aproximativ 30. Am 100 de dosare. Săptămana viitoare s-ar putea să mergem după o nouă serie de tichete”, spune Balogh Tiberiu, reprezentant Bali Dob SRL. Mivas Trans Corporation nu a primit pană acum de la AFM userul şi parola pentru programul online prin care se desfăşoară „Rabla” .” Incă nu avem user şi parolă, nu ştiu nimic, cum o să fie şi cand o să le primim. Deocamdată este cam neclară situaţia. Fără aceste date nu putem trimite spre validare dosa-rele. Teoretic, ar trebui să demarăm de luni programul, dar nu depinde de noi”, a spus Vasile Negrean, admi-nistrator Mivas Trans Corporaţion. Cel de-al treilea colector, din localitatea Sărmăşag, a fost programat doar ieri la Bucureşti, motiv pentru care nu a apărut pe pagina oficiala a AFM in lista colectorilor autorizaţi. „Avem şi noi cele 100 de tichete, doar atat s-a distribuit pentru fiecare colector in parte. Aşteptăm datele pentru a putea să ii dăm drumul”, a spus Szeri Bella, administrator SC Vanbarex SRL.
Remat, colectorul care a casat cele mai multe maşini anul trecut, este in conti- nuare blocat şi a depus contestaţie in urma eliminării din program de către AFM, pe motivul unor datorii la stat şi la agenţie.”Domnul Liviu Ciupe a plecat la Bucureşti să rezolve situaţia. Nu ştim incă nimic, dar noi sperăm ca situaţia să se rezolve la faţa locului”, a spus Chereji Dorin, director general Remat Sălaj.
„Rabla” 2011 cere mai multă răbdare
Dacă anul trecut voucherele se obţineau uşor, cu un singur drum, situaţia s-a schimbat. Acum o persoană are de făcut patru drumuri. Vasile Negrean spune că trebuie făcute cel puţin patru drumuri pentru ca o persoană să ajungă in posesia vocherului. „Primul pas este ca persoana să se prezinte la unul dintre punctele colectoare cu actele şi maşina. Actele necesare sunt:buletin in original şi copie, talonul maşinii in original, plus două copii legalizate, carte de identitate auto şi două copii legalizate, certificatul fiscal de la Primărie prin care persoană să dovedească că nu are datorii la taxe şi impozite, sau la alte contribuţii. Persoana primeşte un proces verbal şi apoi aşteaptă ca dosarul să fie validat de către cei de la AFM. Validarea poate dura o zi, două, sau şi mai mult. Cand firma colectoare a primit validarea, proprietarul trebuie să se prezinte la notariat pentru a-şi legalizata certificatul de inmatriculare şi certificatului de distrugere a autovehiculului uzat. Următorul pas este ca proprietarul să meargă la Poliţie cu aceste documente şi să işi radieze maşina. In ultima fază, persoana se poate prezenta cu documentele la firma colectoare, insă nu trebuie să treacă mai mult de cinci zile intre obţinerea certificatului de distrugere şi primirea voucherului”, a spus Vasile Negrean. Programului Rabla 2011 a demarat in data de 16 martie, pentru persoanele fizice. Startul procedurilor pentru persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, intreprinderi individuale şi intreprinderi familiale este programat pentru data de 21 martie. Prin acest program, la fel ca şi anul trecut, proprietarul primeşte un voucher de 3.800 de lei pentru o maşină casată.