Comisia Europeană vrea să retragă de pe piață, progresiv, mașinile care poluează atmosfera. De asemenea, mai multe state din Uniunea Europeană, printre care Franța și Spania, s-au angajat să interzică comercializarea vehiculelor alimentate pe benzină și motorină, până în anul 2040. Anunțul a fost făcut de către Frans Timmermans, vicepreședintele Comisiei Europene.
Așadar, Comisia Europeană intenționează ca, până la finalul anului 2022, să prezinte o propunere de retragere efectivă de pe piață a mașinilor care poluează în exces. “Dorim să lucrăm la o revizuire a directivei privind durata de viață a vehiculelor. Vom face în acest sens o propunere, către finele anului viitor”, a spus Timmermans.
Acest mesaj vine în urma îngrijorării exprimate de mai multe țări membre UE, în contextul în care exportul vehiculelor poluante dinspre unele state către altele, atât membre ale UE cât și țări din afara blocului comunitar, a crescut foarte mult. “Dacă dorim să ne asigurăm că nu exportăm vehicule poluante în afara UE, trebuie mai întîi să garantăm că ele nu se deplasează în interiorul UE”, a mai precizat vicepreședintele Comisiei Europene.
Cu toate acestea, în cazul camioanelor vor trebui actualizate normele cu privire la punctele de încărcare pentru vehiculele electrice și cu hidrogen. De asemenea, Timmermans mai precizează: “Este ceea ce ne cere industria auto, și este un lucru corect”. Acesta a mai menționat că strategia de implementare a unui parc auto nepoluant trebuie implementată progresiv.
“Fie că sunt autoturisme, furgonete sau camioane, când retragem vehiculele poluante vor sosi, pas cu pas, vehiculele cu emisii zero.Trebuie să fie o abordare pas cu pas, nu putem avea vehicule cu emisii zero de azi pe mâine. Dar putem avea programe de retragere de pe piață a vehiculelor cele mai poluante, cât mai rapid posibil”, a încheiat oficialul Comisiei Europene.
Concluzia finală este aceea că fiecare țară membră UE va trebui să-și gestioneze situația cum știe mai bine, să aplice măsuri, programe și regulamente, pentru a se alinia normelor impuse de Comisia Europeană, în termenul stabilit.