Primarii din Zalău, Crișeni și Hereclean pun la cale decongestionarea traficului rutier pe DN1H prin realizarea unei șosele care să ocolească cele trei localități, pentru separarea fluxurilor de trafic și devierea transportul greu care generează probleme legate de timpul de tranzitare, poluare atmosferică, afectarea prin vibrații a locuințelor, reducerea riscului de accidente rutiere și facilitarea legăturii cu localitățile din zonă.
După ideea lansată la finele anului trecut, miercuri, 5 mai, primarii Ionel Ciunt (Zalău), Călin Morar (Crișeni) și Francisc Dobrai (Hereclean), împreună cu Dan Ghiurco, primarul orașului Jibou și președinte al Zonei Metropolitane, au făcut un pas important în realizarea proiectului de investiții prin organizarea unei întâlniri de lucru cu Felix Ardelean, directorul general al Direcției Generale Organismul Intermediar pentru Transport din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Întâlnirea a avut loc la sediul Primăriei Zalău și a vizat discuții privind oportunitățile de finanțare a proiectului “Alternativă pentru descongestionarea traficului rutier pe DN 1H în localitățile Zalău, Crișeni, Hereclean”, precum și condițiile în care Zona Metropolitană Zalău poate accesa fonduri pentru realizarea șoselei în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
”Pentru Municipiul Zalău, acest proiect va contribui semnificativ la decongestionarea traficului rutier la intrarea în oraș dinspre Crișeni, motiv pentru care, împreună cu colegii din instituție, vom efectua toate demersurile necesare ce țin de administrația locală pentru realizarea investiției”, a precizat după întâlnire Ionel Ciunt, primarul Zalăului.
Drum de 9 kilometri care ne scapă de aglomerație în trafic
Intențiile Asociației de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Zona Metropolitană Zalău” sunt de a semna un parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea unei șosele cu o lungime de circa nouă kilometri, în scopul descongestionării traficului rutier pe DN1H în localitățile Zalău, Crișeni și Hereclean. Scopul parteneriatului este acela de a implementa proiectul de investiții în cadrul POIM 2014-2020, valoarea estimată a acestuia fiind de circa 40 de milione de euro.
Traseul drumului propus are o lungime totală de 8,74 kilometri, cu începere din DN1H-intersecție cu DJ 108D, până la sensul giratoriu intersecție varianta ocolitoare – tronsonul 1 a Municipiului Zalău cu bulevardul Mihai Viteazul. Traseul este situat pe teritoriul comunelor Crișeni (5,78 kilometri) și Hereclean (1,73 kilometri) și pe teritoriul municipiului Zalău (1,73 kilometri). Potrivit inițiatorilor proiectului, zona de intrare în Zalău pe pasarela de la gară are valori ridicate de trafic, inclusiv de trafic greu, iar localitatea Crișeni nu are șosea ocolitoare, ceea ce face ca fluxul de vehicule pe DH1H să creeze întârzieri și congestii de trafic la intrarea în Zalău. De asemenea, riscurile de accidente sunt ridicate, în zonă fiind și gara municipiului.
Să-i mulțumim elenei udrea și oprea care sau opus finalizării centurii ocolitoare a municipiului! Curva dracului și tâmpitul!
Sa speram ca ambii vor ajunge in pușcărie ptr fărădelegile pe care le-au făcut !!! Alături de tâmpitul de Băsescu !
Incredibil!!! Vom avea cateva cercuri concentrice de sosele ocolitoate!!!??? Numai idei SF, nimic practic!
O nouă inițiativă bună a primarului psd din Zalau și a celor din comunele învecinate !