Sălăjenii păcălesc taxa de inmatriculare in complicitate cu unele primării de comună, unde işi inregistrează Jeep-urile drept maşini agricole.
Sălăjenii păcălesc taxa de inmatriculare in complicitate cu unele primării de comună, unde işi inregistrează Jeep-urile drept maşini agricole. Poliţia incearcă să pună capăt acestei practici.


Incălcand flagrant Codul Rutier, primăriile comunelor din Sălaj inregistrează ilegal autoturisme, doar pe baza unor declaraţii pe propria răspundere şi a unui simplu contract de vanzare-cumpărare sau a unei simple facturi prin care se fac dovada achiziţiei. Sute de orăşeni şi-au dat seama că dacă vrei să scapi de taxa auto şi să plăteşti un impozit mult mai mic poţi să-ţi inregistrezi autoturismul intr-o comună, fiindcă legea se aplică diferenţiat, existand o mult prea largă interpretare a legislaţiei in vigoare. Te-ai prezentat la viceprimarul unei comune, depui o declaraţie pe propria răspundere că foloseşti autoturismul numai in scop agricol, plăteşti o taxă de 80 de lei şi ai maşina inre-gistrată. Fără taxă auto, birocraţie, drumuri in plus pe la RAR şi poţi circula pe orice drum din ţară. Numerele galbene de comună sunt echivalente, de exemplu, celor folosite de Poliţie sau Pompieri cu indicativul MAI, potrivit lui Remus Stanciu, şeful serviciului de permise-inmatriculări. Deşi, pentru a-şi putea inregistra vehiculul, titularul trebuia să aibă domiciliul pe raza comunei in cauză, dand dovadă că este descurcăreţ, sălăjeanul a rezolvat şi acest inconve-nient. L-a inregistrat pe numele unei rude sau al unei cunoştinţe cu domiciliul in comuna respectivă.
Poliţia susţine că este o ilegalitate
Practica aceasta este una ilegală şi Poliţia Rutieră a deschis pană acum zeci de dosare penale, atat conducătorilor auto, cat şi autorităţii care le-a inregistrat. Intrebat cum a crescut numărul autoturismelor cu numere galbene, Remus Stanciu spune că Iacestea au fost inregistrate după o bază legală ştiută numai de unii domni de la primării, dar sub nicio formă nu au voie să le inregistreze. Este ilegalI. De asemenea, Vasile Sabău, şeful Poliţiei Rutiere, afirmă că inregistrarea făcută de către primării este ilegală şi s-au deschis zeci de dosare de cercetare penală conducă-torilor auto şi primăriilor care au eliberat certificatele de inregistrare. IMomentan, acţionăm pentru a combate această ilegalitateI, a completat comisarul şef.
Altă primărie, altă lege
Contactat de reporterul Graiul Sălajului, Bodea Ovidiu, viceprimarul comunei Mirşid, spune că nu a inregistrat in afară de camionul primăriei alte autoturisme, insă restul maşinilor care circulă prin judeţ cu numere de Mirşid au fost inregistrate de vechea conducere şi acum se procedează la retragerea numerelor galbene. ICare au fost inregistrate in cealaltă legislatură le-am trimis somaţii să vină să le radieze, dar nu toţi au răspuns invitaţiei noastre şi au mai rămas trei sau patru autoturisme neradiateI, a declarat viceprimarul. Dacă la Mirşid lucrurile sunt clare şi edilii sunt conştienţi de aceste ilegalităţi, la Treznea lucrurile stau altfel. Deşi nu ştie numărul maşinilor care au fost inregistrate de primăria pe care o conduce, Emanoil Stanciu a declarat că Iceea ce s-a inregistrat nu a fost ilegalI. IDacă este ilegal nu trebuia să ne dea voie să inregistrăm nimicI, susţine primarul. Acesta mai spune că maşinile au voie să circule doar 30 de kilometri pe raza localităţii, cu excepţia drumurilor europene. Atunci ne intrebăm cum a apărut in Zalău mulţimea de maşini inregistrate in Treznea?
De unde au pornit aceste ilegalităţi
Administraţiile locale au primit sarcina de a inmatricula vehicule şi autovehicule care nu se supuneau in mod normal inmatriculării in urmă cu trei ani. De atunci, in ultimii ani s-a incălcat legea, poate şi din cauza lipsei de experienţă, fiind vorba despre o procedură nouă. Totuşi, in majoritatea comunelor poliţia a inceput să facă ordine in ultima perioadă, informand responsabilii primăriilor cu privire la procedurile legale de inmatriculare. Comunele pot inregistra doar tractoare, excavatoare, remorci sau căruţe.