800 de mii de lei pentru instruirea personalului din Primăria Zalău
Angajaţii Primăriei Zalău şi ai Consiliului Local Zalău vor beneficia în perioada următoare de cursuri de instruire menite să îmbunătăţească capacitatea personalului de a desfăşura activităţile publice, a anunţat ieri primarul Zalăului, Radu Căpîlnaşiu, într-o conferinţă de presă. Astfel, 120 de angajaţi vor beneficia de “Pachetul de pregătire 1”, care constă în cursuri privind utilizarea calculatorului (TIC), respectiv a limbii străine (engleză, franceză). Angajaţii vor beneficia şi de un pachet de pregătire în care sunt incluse patru module referitoare la “Politici Publice”, “Expert achiziţii publice”, “Manager Îmbunătăţire Procese” şi “Manager de Proiect” şi încă trei module ce urmează a fi stabilite. Cursurile de instruire fac parte din proiectul “Program de îmbunătăţire a eficacităţii organizaţionale a Primăriei Municipiului Zalău (PROEF Zalău) prin pregătirea resurselor umane şi restructurare organizaţională”, ce a fost demarat de primărie în luna no-iembrie a anului trecut, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007 – 2013. După cum a explicat primarul Radu Căpîlnaşiu, prin implementarea proiectului se va obţine un plan de îmbunătăţire organizaţională, aprobat şi asumat de conducerea instituţiei, care să cuprindă soluţii concrete pentru îmbunătăţirea capacităţii administrative pe fiecare dintre direcţiile importante. De asemenea, 245 de angajaţi ai instituţiei, din totalul de 277, vor fi bine pregătiţi, ca urmare a participării la cursuri, iar deficienţele în funcţionarea curentă a serviciilor instituţiei vor fi reduse.
“Pe termen lung, rezultatul principal al proiectului va fi un ni-vel mai bun de asigurare a ser-viciilor către populaţie şi îmbunătăţire continuă a activităţii angajaţilor”, a precizat Căpîlnaşiu.
Cursurile vor fi ţinute de dife-rite firme de specialitate şi vor avea loc la primărie, Casa Municipală de Cultură şi Colegiul Naţional “Silvania” Zalău. După terminarea cursurilor, cursanţii vor da teste, iar pe baza rezultatelor vor obţine certificate de absolvire.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea eficacităţii organizaţionale a Primăriei Municipiului Zalău, prin realizarea unei strategii de dezvoltare a resurselor umane şi implementarea unui program de instruire, pe parcursul a 18 luni.
783,453 de lei, fără TVA, este valoarea stop_coloana totală eligibilă a proiectului, din care 665.935 lei este valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, 101.848 lei este valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional, iar 15.669 lei reprezintă cofinanţarea eligibilă din bugetul local.
Lipsurile angajaţilor din administraţia publică
Pentru a stabili unde au “lipsuri” angajaţii primăriei şi ai Consiliului Local, s-a făcut o evaluare organizaţională completă în perioada 5 mai – 4 iunie. Astfel, s-a efectuat o evaluare financiară, care a constat în identificarea perspectivei financiare a Primăriei Zalău, în cadrul căreia au fost realizate 102 interviuri structurate; o evaluare a gradului de satisfacţie a be-neficiarilor la care au participat 200 de cetăţeni; o evaluare a proceselor interne, care vizează eficientizarea activităţii în cadrul Primăriei Zalău. De asemenea, au fost evaluaţi 163 de angajaţi şi s-au aplicat un număr de 765 de chestionare având ca scop identificarea abilităţilor şi aptitudinilor angajaţilor Primăriei Zalău. Evaluarea personalului din primărie a constant în cunoaşterea de limbi străine (au fost evaluaţi 134 angajaţi), cunoştinţe de utilizare ale calculatorului (evaluaţi 133 angajaţi), evaluarea personalului referitor la comunicare şi comportament (au fost evaluaţi 238 angajaţi), evaluarea personalului referitor la management (evaluate – 35 persoane).
În urma procesului de evaluare au fost stabilite nevoile de pregătire a personalului şi recomandările pentru tematica a trei dintre cursurile de instruire, respectiv “Dezvoltarea competenţelor de comunicare”, “Dezvoltarea competenţelor de formare”, “Evaluator proiecte”.
Întrebat dacă nu au concluziile de la evaluările făcute angajaţilor, primarul a precizat că acestea există şi că “pe baza acestora s-au identificat necesităţile pentru îmbunătăţirea vorbirii limbilor străine, pe partea de IT şi utilizarea programelor”.
