Peste 2.500 de unități de învățământ cu vulnerabilitate ridicată vor beneficia de granturi pentru reducerea și combaterea abandonului școlar în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare prin PNRR.
În ședința de Guvern din 30 decembrie, a fost adoptată Hotărârea privind aprobarea Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, inițiată de Ministerul Educației. Acesta este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro, bani nerambursabili.
Prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar vor fi acordate granturi în valoare de maximum 200.000 euro/școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ de stat, de nivel primar si gimnazial cu prioritate de intervenție ridicată, din totalul celor 3.235 școli eligibile identificate. Unitățile de învățământ care vor beneficia de aceste granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului Educației în cursul acestei luni. Până la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ vor beneficia de finanțare.
Tipurile de activități eligibile în Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar sunt diversificate: activități pedagogice și de sprijin – cursuri remediale, activități de tip școală după școală, asigurarea consilierilor si mediatorilor școlari în comunitățile roma, orientare școlară, cursuri de educație parentală, metode de predare pentru elevii cu cerințe educative speciale, sprijin pentru concursuri școlare și orice alte activități adaptate elevilor din grupuri vulnerabile (elevi romi, elevi cu nevoi educaționale speciale, alți elevi cu risc ridicat de abandon școlar); activități outdoor, recreative, cercuri școlare, activități de sprijin individualizat, subvenții, activități extracurriculare, vizite de documentare, excursii, tabere, festivaluri, activități nonformale, activități culturale comunitare, sportive, susținerea unor parteneriate între școli și alte entități, sprijin pentru participare la concursuri, activități de networking școlar; achiziția de echipamente IT, software, echipamente sportive, birotică, amenajare spații de lectură, amenajarea curții școlii, abonamente internet, kituri științifice, abonamente la platforme educaționale, cheltuieli cu mentenanța.
Complementar cu granturile directe în suma totală de 500 milioane euro, Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar prevede suma de 43 milioane euro pentru formarea a 45.000 de angajați din învățământul preuniversitar. Formarea implică metode și tehnici de reducere a abandonului școlar, identificarea nevoilor și abilităților elevilor, abordări didactice centrate pe elev, competențe interculturale și evaluare formativă.
11 școli din orașele sălăjene sunt considerate eligibile
La nivelul județului Sălaj, au fost identificate 66 de unități de învățământ eligibile pentru Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar. Marea majoritate sunt din mediul rural, fiind considerate cu un nivel de prioritate ridicat.
Apar ca eligibile însă și o serie de unități de învățământ din mediul urban, unele cu prioritate de intervenție ridicată, altele medie.
Din Zalău, figurează pe listă Școala Gimnazială “Iuliu Maniu”, Școala Gimnazială “Porolissum”, Liceul cu Program Sportiv “Avram Iancu” și Liceul de Artă “Ioan Sima”.
Din Șimleu Silvaniei, sunt eligibile Școala Gimnazială “Bathory Istvan”, Școala Gimnazială “Horea”, Șoala Gimnazială “Silvania”.
Din Jibou, au fost selectate Școala Gimnazială “Lucian Blaga” și Liceul Tehnologic “Octavian Goga”.
Din Cehu Silvaniei, sunt pe listă Școala Gimnazială “Andrei Mureșanu” și Șcala Gimnazială “Gyulaffy Laszlo”.
Vezi aici lista completă a unităților de învățământ eligibile: https://www.edu.ro/sites/default/files/Lista%20unitati%20invatamant%20eligibile%20PNRAS_PNRR_0.pdf
Mai multe de jumătate de miliard de euro JEFUIȚI pentru cursuri de așa-zisă perfecționare a profesorilor, cumpărare de calculatoare și televizoare, vizite de documentare (cum?), excursii, tabere, festivaluri (?), jocuri de bambilici și alte lozinci, pretinzînd că reduc abandonul școlar. Credeți că o să-i întrebe cineva despre eficiență, cu cît s-a redus abandonul școlar (efectiv, nu pe hîrtie)? Falsitatea și fanfaronada lui Iohannis și a „guviernului mieu”!