Consiliul Județean Sălaj intenționează să reabiliteze o bucată de circa un kilometru din DJ 110D, care duce de la Surduc la Cristolț. Tronsonul avut în vedere nu corespunde cerințelor de calitate și de siguranță în trafic. Proiectul de hotărâre privind aprobarea principalilor indicatori tehnico-economici pentru reabilitarea și modernizarea sectorului de drum va fi supus votului consilierilor județeni în cadrul ședinței din 26 august.
Drumul județean DJ 110D, în lungime totală de 11,463 km, derivă din drumul național DN 1H, în localitatea Surduc, și traversează localitățile Surduc, Cristolțel, Cristolț, având punctul terminus în
drumul comunal DC 43, în extravilanul localității Cristolț, comuna Cristolț.
Tronsonul care face obiectul investiției începe la kilometrul 10+400, situat în intravilanul localității Cristolț, și se termină la km 11+463, în extravilanul localității Cristolț, la intersecția cu drumul comunal DC48.
Potrivit raportului de speccialitate care însoțește proiectul de hotărâre, drumul județean este un drum de clasă tehnică V, cu lățimea părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică cuprinsă între 3,50 și 5,00 m iar pe segmentul cu îmbrăcăminte din balast drumul are o lățime cuprinsă între 2,80 și 3,50 m. Tronsonul propus pentru reabilitare are o lungime de 1.063 metri (1.069 metri conform ridicărilor topografice de la faza DALI).
Pe traseul drumului, stratul bituminos prezintă fisuri și crăpături, denivelări, ruperi de margine, gropi. “Elementele geometrice ale traseului nu corespund clasei tehnice a drumului existând curbe fără supralărgire sau convertire corespunzătoare. Din alcătuirea profilului transversal existent al drumului lipsesc acostamentele şi benzile de încadrare a părţii carosabile pe majoritatea lungimii sectorului studiat, nefiind amenajate nici trotuare pietonale. Sistemele de scurgere existente în zona drumului sunt alcătuite din șanturi și rigole, de pământ și parțial protejate, sistemul neavând capacitatea necesară asigurării scurgerii apelor în lungul drumului. Descărcarea apelor pluviale se realizeză prin podețe tubulare, în marea majoritate podețele nu asigură gabaritul necesar clasei tehnice a drumului. Drumul este prevăzut cu un sistem de semnalizare şi marcaje rutiere minimal alcătuit din indicatoare rutiere de orientare şi reglementare a circulaţiei rutiere şi marcaj longitudinal pentru separarea sensurilor de circulaţie. Semnalizarea verticală este de asemenea insuficientă şi necesită o suplimentare consistentă conform standardelor şi normativelor în vigoare. Bornele kilometrice existente sunt vechi, şterse şi degradate, cele hectometrice lipsind. În zona drumului expertizat au fost identificate zone care necesită lucrări de consolidare care să asigure în special lărgirea drumului. Starea de viabilitate depășită a podețelor, cedările în sistemul rutier și zonele îngustate ale părții carosabile pun în pericol circulația auto și pietonală, în concluzie este necesară modernizarea și reabilitatea acestui tronson de drum. Pentru a răspunde nevoilor actuale de trafic și pentru a remedia deficiențele constatate pe acest sector de drum, se impun lucrări de reabilitare și modernizare la sistemul rutier, acostamente, podețe, sistemul de scurgerea apelor, sistemul de semnalizare rutieră, etc”, prevede raportul.
Valoarea totală a investiției este de 6.182.704 lei, TVA inclus.
Doar vrea și intenționează? Sa-l facă și după aia sa scrieți !!!