Directorul economic al Directiei Silvice Salaj a demisionat nemaiputand suporta abuzurile si anomaliile care se fac in unitate cu stirea mai marilor silviculturii din Romania.
Acuzand grave risipe si nerespectarea ordinelor interne ale Regiei Nationale a Padurilor Romsilva, Artimiza Mocan, director economic in cadrul Directiei Silvice Salaj si-a depus demisia incepand cu data de 9.07. 2010. Intr-o scrisoare adresata lui Valentin Solovastru, director general al Romsilva Artimiza Mocan isi expune motivele care au determinat-o sa ia decizia de mai sus
UNA SE ZICE SUS, ALTA SE FACE JOS
^In acest moment,se spune in scrisoare, Guvernul Romaniei a hotarat o restructurare in toate ministerele, agentiile si regiile care apartin de aceste ministere. Cu toate acestea prin Adresa nr.5882/30.06 2010 dumneavoastra aprobati noi angajari, dintre care cel putin postul de economist nu-si are justificare nicaieri in cadrul Directiei Silvice Salaj^. Directorul general Solovastru fie ca sufera de amnezie, fie ca-l are la suflet pe Dorel Oros, actualul director al Directiei Silvice Salaj. Spun asta pentru ca Dorel Oros a cerut in data de 28 iunie a.c Regiei Nationale a Padurilor deblocarea a trei posturi printre care si unul de economist pentru Ocolul Silvic Zalau. In 30 iunie prin adresa mai sus amintita primeste raspuns favorabil si o angajeaza pe Mariana Boldan pe postul de economist la respectivul ocol. Contactata d-na Artimiza Mocan presupune ca Mariana Boldan a fost angajata pentru a fi transferata la Directia Silvica Salaj. Alte doua posturi au fost deblocate pentru Ocolul Silvic Ileanda. Cum ramanem atunci cu blocarea posturilor si reducerile de personal?!
COMBUSTIBIL PANA LA PARIS SI INAPOI
Din aceeasi scrisoare reiese care care si-a pus amprenta pe Directia Silvica Salaj. Urmare a unei videoconferinte avute chiar cu directorul general Solovastu in data de 25 mai 2010, au fost reduse toate cheltuielile (incepand cu data de 1.06.2010). Dupa aceste reduceri cota valorica maxima de carburanti era la nivel de directie de 450 lei pe autoturism pe luna si 600 lei pe autoturism de teren. Cum se face, cum nu se face ca adresa trimisa de directorul general privind cheltuielile a fost interpretata ^pe dos^ de conducerea Directiei Silvice Salaj. Asa se explica faptul ca au crescut cheltuielile chiar si cu suta la suta. De pilda pentru directie valoarea maxima lunara de carburanti a ajuns la 1000 lei pe autoturism pe luna, la 1100 pentru autoturism de teren pe luna, iar pentru subunitatile directiei (ocoale silvice) 800 lei pe luna. Autoturismele sunt utilizate de directori si de sefii de ocoale. mai putin de muritorii de rand. Un calcul simplu ne arata ca se consuma 220 de litri de combustibil pe autoturism pe luna, cantitate suficienta sa ajungi la Paris si sa te -ntorci din nou la Zalau fara a umbla la busonul rezervorului.
DIRECT RASPUNZATORI…
Prin aceeasi adresa (nr.4804/ 1.06.2010) directorul general Solovastru precizeaza ca se vor efectua cheltuieli numai pentru asigurarea activitatii productive la nivelul Directiei Silvice Salaj si atentioneaza ca ^sunteti direct raspunzatori de aplicarea prezentului ordin si de masurile ce se impun^. Nerespectarea lui presupune sanctiuni. Numai ca insusi directorul general al Romsilva nu a respectat hotararile Guvernului, deblocand posturi si semnand pentru noi angajari. Cat despre risipa de combustibil, Artimiza Mocan este de parere ca ^ceva e putred la mijloc^. Si in incheierea scrisorii ii spune franc directorului general al Romsilva ^ Regret faptul ca dumneavoastra nu sunteti in asentiment cu Guvernul Romaniei, privind masurile pentru reducerea cheltuielilor. Toate aceste anomalii care se intampla in subordinea si cu acceptul dumeavoastra m-a determinat sa iau aceasta decizie (demisia n.a). celerelatate mai sus vin sa demonstrexe ca una se intampla pe hartie, acolo sus, alta se petrece in realitate.
Incercand ieri sa-l contactam pe Dorel Oros, directorul Directiei Silvice Salaj, pana la inchiderea editiei nu am dat de urmele domniei sale. Poate vinecu unele precizari si explicatii pe marginea acestui material.