Trei institutii de cultura din subordinea Consiliului Judetean vor fi reunite sub o singura umbrela, Centrul de Cultura si Arta Salaj, ce va fi condus de un manager, insa cu rol de decizie va fi Consiliul de administratie desemnat de Consiliul Judetean.
Cu scopul de a reduce cheltuielile si totodata pentru a fi asigurata o mai buna functionalitate, Centrul pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale, Scoala Populara de Arta si Meserii si Ansamblul Folcloric „Mesesul” vor fi comasate, constituindu-se o singura institutie, Centrul de Cultura si Arta Salaj.
In prezent, cele trei fiinteaza in subordinea Consiliului Judetean, ca institutii publice cu personalitate juridica, finantate total sau partial din bugetul statului. Acestea vor deveni sectii in cadrul Centrului de Cultura si Arta.
Centrului pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale, care are in componenta un numar de 14 angajati, i s-a alocat un buget de 513 mii lei pentru anul 2010. In ultimii ani, activitatea centrului a constat in organizarea de festivaluri folclorice, serbari campenesti, serbari pastorale, in colaborare cu alte institutii de cultura, primarii, consilii locale. Un buget mai mic a primit Scoala Populara de Arta si Meserii, care are 13 angajati, in valoare de 322 de mii de lei. In schimb, Ansamblul Folcloric „Mesesul”, care are in organi-grama 45 de angajati, are un buget alocat pe anul 2010 de 675 mii lei.
Centrul de Cultura, care va functiona incepand cu data de 1 octombrie, va prelua si reorganiza cele trei institutii publice, rezultand o singura institutie cu personalitate juridica, in subordinea Consiliului Judetean. Conducerea noii institutii va fi asigurata de un manager, numit prin concurs, insa directiile de dezvoltare ale Centrului vor fi hotarate de Consiliul de administratie, care va avea in componenta un presedinte, membri, din care patru vor fi desemnati de Consiliul Judetean, iar unul va fi numit de presedintele Consiliului Judetean, si un secretar. Managerul institutiei participa la sedintele Consiliului de administratie, dar nu are drept de vot.
Seful Consiliului Judetean a facut cateva mentiuni cu privire la structura Centrului de Cultura. Pentru a fi mai eficient, structura trebuie sa fie mai elastica, sa fie mai putine functii de conducere, infiintarea unei structuri de marketing, astfel incat chetuielile suportate de Consiliul Judetean sa fie de 60 la suta, iar 40 la suta sa reprezinte veniturile proprii ale Centrului de Cultura. Pentru a sprijini noua institutie, Consiliul Judetean pune la dispozitia Centrului de Cultura cateva spatii, pentru a fi mai reduse cheltuielile cu utilitati, chirie etc.
Tiberiu Marc anunta concedieri de la 1 ianuarie
Conform proiectului, nu se presupune o reducere de personal in acest moment. Acesta va fi preluat de institutia nou infiintata, potrivit celor doua criterii mentionate in proiect, pregatirea profesionala si limita de posturi, noua organigrama prevede un numar de 71 de posturi. Presedintele Consiliului Judetean, Tiberiu Marc, a precizat insa ca de la 1 ianuarie 2011 va trebui sa se apeleze la reducerea personalului.
Cultura Salajului va fi comasata
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...