Propunerile de modificare a proiectului Legii Educatiei Nationale, facute de profesori si de reprezentantii sindi-catelor si ai parintilor cu ocazia dezbaterilor organizate in ultimele saptamani, au avut efectul scontat: zero. Ministerul Educatiei a modificat saptamana aceasta proiectul, insa nu asa cum s-ar fi asteptat unii, adica prin modificari in continutul textului legislativ, ci in mare parte prin simple corecturi ortografice ori adaugari de prepozitii. Dintre putinele modificari in continutul articolelor, cele mai semnificative se refera la componenta consiliului de administratie al unei unitati de invatamant, care nu va mai avea intre 7 si 15 membri (in functie de marimea unitatii), ca pana acum, ci va fi compusa din 9 – 15 membri. O treime dintre acestia vor fi cadre didactice alese de catre personalul didactic, o treime vor fi reprezentanti ai parintilor, alesi de catre Consiliul Parintilor, iar cealalta treime va apartine Consiliului Local, care isi va desemna reprezentantii in consiliul de administratie.
Potrivit liderului sindical Eusebiu Lehene, modificarile sunt „irelevante”, principala problema legata de consiliile de administratie (CA), adusa in atentia ministerului, ramanand in continuare nerezolvata. Este vorba despre presedintele CA, care in actuala forma a proiectului nu poate fi nici directorul scolii, nici alt cadru didactic, aspect neacceptat de sindicate, cu atat mai mult cu cat textul prevede ca in lipsa directorului conducerea scolii este preluata de presedintele CA, persoana care ar putea sa nu detina competentele necesare conducerii unei institutii de invatamant.
Liderul sindical a apreciat ca dat fiind faptul ca „ministerul nu pare dispus la colaborare”, singura posibilitate prin care partenerii sociali ar putea obtine modificarea proiectului ar fi la dezbaterea lui in Parlament, dar si-a exprimat indoielile chiar si in aceasta privinta: „Cele doua partide aflate la putere au o majori- tate in Parlament atat de disciplinata, incat vor vota asa cum li se dicteaza”.