Inca din primele zile ale anului 2010 ministrul Vladescu de la Finante, impreuna cu Vasile Blaga de Ministerul Administratiei si Internelor au pritocit un proiect legislativ prin care aproape 17.000 de bugetari din aparatul propriu al administratiilor locale urmeaza sa ramana fara loc de munca.
Mai mult, primarul Simleului, Septimiu Turcas sustine ca legea este facuta cam dupa ureche, fara precizari si explicatii clare.
Angajatii administratiilor locale si judetene sunt primii care ar putea contrazice sintagma „Semne bune anul are”. Noul Guvern se pregateste sa puna in practica o idee mai veche (cam de pe vremea aliantei PDL – PSD) prin care marimea organigramei din primarii si consilii judetene sa fie direct proportionala cu numarul de locuitori. Astfel, un consiliu judetean precum cel din Salaj nu ar trebui sa aiba mai mult de 120 de angajati.
DIN PRIMARIA ZALAU PLEACA O TREIME DIN PERSONAL
In municipiul Zalau, 197 de persoane fac parte din aparatul propriu al primariei, dar conform noului proiect ar trebui sa ramana numai 128. Adica o treime din actualii angajati ar ramane fara un loc de munca
„Asteptam sa fie finalizata legea. Am facut demersuri, inclusiv prin Asociatia Municipiilor, pentru o corelare corespunzatoare intre numarul de functii publice si obligatiile legale ale administratiei locale. Din pacate, masura preconizata deriva din obligatiile asumate de Guvern, la negocierile cu FMI, de reducere a numarului de posturi din administratie, si s-a gasit o masura arbitrara de reducere, pentru atingerea normei. La fel ca peste tot in Romania, aceste masuri, impuse de Guvern, isi vor gasi rezolvarea prin variante care ar putea duce la cresterea costurilor, si nu la scaderea lor, doar ca vor trece de pe cheltuieli de personal, pe costuri materiale, de exemplu”, spune Radu Capilnasiu, primarul municipiului Zalau.
INCURCATE SUNT PREVEDERILE LEGII…
Probleme ar putea sa apara si la Simleu Silvaniei, dar nu neaparat din cauza reducerii numarului de angajati din aparatul propriu, administratia simleuana fiind aproape „in grafic” (36 de angajati in momentul de comparativ cu 35 cat prevede proiectul de lege). „Nemultumirea noastra e ca in actuala forma a documentului nu este definita clar notiunea de aparat propriu. Astfel, in cazul nostru ar putea intra sub incidenta acestei legi si politia comunitara, Centrul Cultural sau cei de la spatii verzi, mai mult de 50 de angajati in total, care nu au nimic de a face cu functionarii publici”, a precizat Turcas.
Potrivit celor declarate de primarul Simleului, aparatul propriu ar trebui sa includa doar membrii din executiv (primar, viceprimar, secretar, administrator public) si angajatii din cabinetul primarului, secretariatul, arhiva si juridic, precum si compartimentele financiar-contabil, audit si resurse umane, achizitii publice si evidenta si urmarire executare contracte, cadastru si registru agricol, impozite si taxe, urbanism si amenajarea teritoriului, autorizare si control. „In toate celelalte servicii din cadrul primariei Simleu fara perso-nalitate juridica – politie comunitara, evidenta populatiei, compar-timentul administrare piata etc. – angajarile ar trebui sa se faca in functie de normativele existente in fiecare domeniu in parte. Dar trebuie mentionat ca angajatii din aceste compartimente nu fac parte din aparatul propriu al institutiei”, a mai spus Turcas, care este convins ca intr-o situatie similara se afla aproape toate orasele de marimea Simleului (sub 20 de mii de locuitori).
Aproape 17.000 de bugetari pleaca din sistem
Initiatorii proiectului legislativ (ministrul administratiei si cel al finantelor) afirma ca aceste masuri se impun pentru reducerea cheltuielilor cu personalul propriu din unitatile administrativ-teritoriale. „Astfel, urmare a aplicarii noului normativ rezulta o economie totala de personal de circa 16.742 persoane la nivel national”, se arata in proiectul de lege.
Guvernul Boc IV alunga functionarii din primarii
Articole
Zalău: Impozit mai mic pe casă și mașină dacă plătești online
Scutirile, bonificațiile şi gratuitǎțile acordate de municipalitate pentru persoane fizice şi persoane juridice se mențin și în 2025, la nivelul din anii anteriori. la fel ca în ultimii ani. Pentru persoanele fizice, în cazul achitării la casieriile serviciilor de impozite și taxe din cadrul primăriei, la CEC, prin P.O.S, prin ordin de plată sau internet banking, bonificația acordată este de 4 % dacă plătesc cu anticipaţie impozitul/taxa pe clădiri, impozitul/taxa pe teren şi impozitul pe mijloacele de…
Mai mult...PNL Sălaj: „Amendamentul propus pentru încurajarea celor care își plătesc impozitele la timp a fost respins de PSD-iști”
Amendamentul propus de PNL Zalău pentru încurajarea celor care își plătesc impozitele la timp a fost respins de PSD-iști În 23 decembrie, în ședința de consiliu local, consilierul PNL Zalău, Ciprian Vlaicu, a depus un amendament pentru majorarea bonificației celor care își plătesc integral impozitele până la data de 31 martie astfel: – creșterea de la 4% la 5% pentru persoane fizice – plata la ghișeu – creșterea de la 8% la 10% pentru persoane fizice –…
Mai mult...