Europa libera a solicitat partidelor si candidatilor din turul al doilea la alegerile prezidentiale din România, situatia cheluielilor electorale. Doar PNL a raspuns, PSD refuzând sa raspunda la solicitare desi este vorba despre bani publici, obtinuti de la stat prin subventii si decontari ale cheltuielilor de campanie.
rn
Europa libera a obtinut datele oficiale privind sumele platite în timpul campaniei electorale pentru promovarea candidatului Klaus Iohannis. Conform acestora, aproape jumatate din suma cheltuita în campanie a fost directionata catre televiziuni.
rn
Campania lui Klaus Iohannis a costat peste 18.4 milioane de lei, iar întreaga suma a venit din subventia primita de PNL de la bugetul de stat. Liberalii au beneficiat în 2019 de aproape 66 de milioane de lei, bani publici, adica aproape 14 milioane de euro.
rn
Un aspect interesant semnalat de Europa libera si care ar trebui sa puna pe ganduri cetatenii, este ca actualul presedinte nu a beneficiat în campania electorala de nici un leu finantare privata. Unii ar putea considera ca astfel presedintele nu are obligatii fata de "donatorii", insa pe de alta parte trebuie sa ne intrebam daca o campanie electorala ar trebui facuta exclusiv pe banii publici si nu si prin eforturile celor care sustin un candidat si ideile acestuia.