Fructele si legumele se claseaza pe primele cinci locuri atunci cand vine vorba despre categoriile de produse vandute in retail-ul modern din Romania.

rn

In ceea priveste topul vanzarilor pentru categoria fructelor, acesta este reprezentat de banane, mere, portocalele, lamai, struguri, avocado, clementine si pepene rosu, reprezentand o valoare de 77% din totalul vanzarilor din hipermarketuri si supermarketuri si 84% din punct de vedere al volumului.

rn

Atunci cand vine vorba despre legume, rosiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile si castravetii sunt preferatele romanilor.
Consumul de fructe din retail-ul modern a fost mai mare cu 15% in volum si cu 10% in valoare, in perioada noiembrie 2018 – octombrie 2019 (date extrase din analiza vanzarilor pentru sase lanturi de retail modern din Romania).
Din punct de vedere valoric (bani cheltuiti de consumatori), evolutia inregistrata in categoria fructelor a fost mai mica decat cea inregistrata de categoria legumelor (+ 8,5% in volum si +30% in valoare).