Locuri speciale in licee si scoli profesionale pentru elevii cu CES (Cerinte Educationale Speciale), pe modelul celor alocate rromilor, sunt cerute incepand de anul viitor Ministerului Educatiei de catre Federatia pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul autist (FEDRa).
Intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Monica anisie, Federatia o intreaba si daca va adapta examenele si testarile nationale in cazul elevilor cu cerinte educationale speciale, care invata dupa programe adaptate.
"Veti lua masurile care se impun astfel incat cadrele didactice care integreaza elevi cu CES (Cerinte Educationale Speciale) /responsabilii de caz sa beneficieze de spor la salariul de baza", este o alta intrebare adresata ministrului Educatiei de catre Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburari in Spectrul autist.
"Prin urmare, va solicitam, doamna ministru, o intalnire in cadrul careia sa va prezentam problemele cu care se confrunta elevii cu tulburari din spectrul autist si, prin extensie, cu cerinte educative speciale si cadrele didactice. Ne dorim sa analizam impreuna situatia dezastruoasa a elevilor cu tulburari din spectrul autist integrati in invatamantul de masa, dar si a celor din invatamantul special, precum si asumarea de catre ministerul pe care il conduceti a unui set clar de masuri si solutii care sa sprijine in mod real dezvoltarea si devenirea acestor elevi", mai cer reprezentantii FEDRa.
Federatia spune ca, in anul scolar 2018-2019, peste 33.000 de copii cu cerinte educationale speciale sunt inscrisi in invatamantul de masa "fara sa beneficieze, in mare parte, de facilitatori scolari, profesori de sprijin, consiliere psihologica si logopedie, curicule si examene adaptate".
rn