Luni, 2 decembrie 2019, in sala de sedinte a Primariei Municipiului Zalau, a avut loc o conferinta de presa organizata de administratia orasului despre pregatirile pentru sarbatorile de iarna. La conferinta au participat primarul Ionel Ciunt, viceprimarii Tedor Balajel, respectiv Nicolae Fazakas si administratorul orasului Calin Fort.

rn

Pregatiri de iarna- aproximativ un milion de lei pentru deszapezire

rn

Anul trecut suma alocata pentru actiunile de dezapezire a fost de aproximativ 1 milion de lei, banii au fost alocati din bugetul local, in acest an suma prognozata de administratie este in acelasi quantum, cu mentiunea din partea primarului ca daca situatia o va impune suma va fi suplimentata. Dezapezirea se va face cu societatea Citadin, care are deja asigurat un stoc de materiale de 200 tone de sare, nisip cu sare (350 metri cubi), nisip (200 metri cubi) clorura de magneziu (5000 kg), clorura de calciu (1850) kg (Cele doua cloruri vor fi folosite in special unde exista pavaje). Conform lui Ionel Ciunt sunt pregatite 20 de utilaje diferite tipuri: raspanditor de materiale antiderapant, raspanditor de materiale antiderapant cu lama, buldoexcavatoare, auto pentru interventia manuala cu material antiderapant, tractor cu lama, autogreder, incarcator frontal, un ATV cu lama (care va fi folosit pe aleele dintre blocuri si trotuare).

rn

"Fiecare utilaj are o echipa care-l insoteste, iar cand pleaca din curtea Citadinului, stim exact traseul pe care il face, strazile pe care va actiona" Ionel Ciunt, primarul Zalaului

rn

Referitor la strategia de actiune in caz de necesitate, primarul a spus ca se va actiona cu prioritate pe zone de declivitate (inclinare) mare, precum zona Ortelec, str. Gheorghe Doja, str. Kossuth Lajos, str. Voievod Gelu, urcarea spre Spitalul Judetean de Urgenta si dealul Aghiresului. Dupa aceste zone se va actiona cu prioritate in zona spitalelor si a scolilor, urmand ca mai apoi sa se actioneze si in cartierele Municipiului. In ce priveste numarul de persoane implicate in actiunile de dezapezire, primarul a declarat ca sunt 80 de persoane, care vor lucra in trei schimburi, iar daca va fi necesar numarul acestor persoane va fi dublat sau suplimentat. In caz de caderi masive de zapada, Ciunt a spus ca va fi implicat tot personalul de la Citadin. In timp ce primarul Ciunt prezenta pregatirele de iarna, afara a inceput sa se manifeste prima nisoare din acest an.

rn

Iluminatul festiv in 34 de zone din oras

rn

Sunt 34 de zone in oras, unde au fost instalate decoratiuni specifice sarbatorilor de iarna. Sumele care au fost alocate in acest an, conform primarului Ionel Ciunt, sunt de 154 mii lei cu TVA inclus. Primaria a avut parte de sponzorizari oferite de catre firmele Sarmis (1000 lei), Multicom (2000 lei) si Michelin care a platit pomul din fata Primariei, cu solicitarea din partea adiminstratie ca impodobirea sa fie facuta de catre Citadin. De altfel, firma Citadin a facut si pregatit o buna parte din ornamentele care dau un aspect feeric orasului seara, in special globurile luminoase atarnate sau asezate pe spatiile verzi. Despre aceste globuri. primarul spune ca nu vor costa foarte mult si ca acestea vor ramane pe stocul societatii putand fi reutilizate anul urmator.

rn

Targ de Craciun si spectacole de colinde – 30 de solicitari si doar 10 casute disponibile

rn

In perioada 14 decembrie-3 ianuarie, primarul Ionel Ciunt a anuntat ca se va organiza un targ de Craciun in parcarea centrului comercial "Zalau Value Centre". "In editia din acest an am gandit ca sa benficieze de acest targ de Craciun, in special producatori nostri autohtoni cei din Zalau si cei din Salaj. " Primarul spune ca a avut 3 solicitari din afara judetului, din cele 30 de solicitari facute, dar ca din lipsa spatiului cererile au fost respinse. In schimb, cele 27 de solicitari facute de producatori din Salaj, primarul spune ca toate vor fi onorate. Din aceste solicitari sapte se refera la comercianti de brazi si la cozonacuri secuiesti, la care adiministratia a apreciat ca nu este necesar sa se puna la dispozitie casute sau corturi. Pentru cele 20 de solicitari ramase, primarul spune ca din cauza faptului ca au gasit doar 10 casute, s-a apreciat ca in casute sa fie alocati producatori de prajituiri, patiserie, produse apicole, vin fiert si sucuri. Pentru ceilalti 10 producatori care vand ornamente de Craciun, produse din lavanda sau pentru cei doi artisti plastici, administratia s-a gandit sa le puna la dispozitie 10 corturi ale Primariei. Pretul pe care-l vor plati producatorii pentru inchirerea spatiului, la casute pretul este la 8 lei/mp/ 1zi, iar la cort 5lei/mp/1zi . In total pentru o casuta se va plati 35 de lei pe zi, iar pentru cort se va plati undeva intre 25-30 de lei pe zi. Inainte de a li se pune la dispozitia cele 10 casute producatori vor fi invitati la o discutie cu adiministratia, iar daca nu se va cadea la un acord, acestea vor fi scoase la licitatie, Primarul spera la o intelegere intre producatori, astfel ca sa nu se ajunga la o licitatie.

rn

In ce priveste spectacole, in toata aceasta perioada primarul Ionel Ciunt a declarat ca vom avea trei zile de spectacole de colinde, in data de 15, 19 si 20 decembrie, in locatia in care se desfasoara targul de Craciun. Primul spectacol din data de 15 decembrie va fi unul de colinde, sustinut de ansamblul artistic profesionist Porolissum, Columna si fanfara "Promenada" de la orele15:30. Al doilea spectacol va fi in 19 decembrie de la ora 17:00, realizat de elevii de la Liceul de Arta "Ioan Sima". Ultimul spectacol va fi in 20 decembrie, de la orele 16:00, realizat de elevii de la Liceul Ortodox Sf. Nicolae. Palatul Copiilor, Clubul Copiilor Simleu Silvaniei si de la Liceul Reformat Wesselenyi.

rn