Tot mai multe persoane dornice de a incepe o activitate sportiva , fie in teren sau nu, se intreaba daca este rentabila aceasta orientare si daca aduce profit sau nu.

rn

Aceasta ar insemna in traducere libera ca valoarea muncii si investitiei depuse ar trebui sa acopere cheltuielile .Este asa ori nu vom incerca sa depistam impreuna hatisurile, furcile caudine si apoi calea spre aceasta activitate.

rn

Banii conteaza !

rn

Daca vrei sa infiintezi un club sportiv, profilat pe anumite sectii, trebuie sa parcurgi pasii in limita legislatiei in vigoare pornind de la acel act constitutiv.Apoi urmeaza hatisul necunoscut in care te avanti, modul de a intra pe piata si posibilitatea finantarii.In privat sau parteneriat privat-public.Trebuie gasit sportivi care sa umple clubul, sa dea viata visului tau.Toate acestea daca incepi de la zero, pregatesti copiii ori participi direct intr-o competitie.Nu vorbim aici de cluburile finantate de stat,deci guvernamentale scolare sau de cele orasenesti -municipale finantate de primariile locale.Legea sportului ar trebui armonizata cu mediul de afaceri, cu fondul de resurse umane si baza logistica din dotare, conform cerintelor. Deci, in concluzie, banii conteaza !

rn

Banii nu conteaza !

rn

Mediul privat este putin dezorientat de modul de interpretare si de aplicare a legislatiei in materie de finantare activitate sportiva.
Trebuie sa fie incheiate acele contracte de prestatie sportiva, clauze,termene si obiective, pentru a separa amatorismul de profesionism.Pentru asta trebuie sa oferi o baza logistica pentru antrenamente, refacere, vitaminizare si plati colaterale, inclusiv plata antrenorilor.Dar toate acestea pot fi suplinite prin munca,talentul, pregatirea si sacrificiul celor profesionisti. Ei vor aduce banii investiti, ei vor salva clubul, ei vor aduce spectatori in sali si pe stadioane.Deci, in concluzie, banii nu conteaza !

rn

Banii dicteaza traseul performantei

rn

Fara bani, in sport, acum , nu poti incepe nimic! Una este sa ai o asociatie de "adunatura" intr-o competitie judeteana doar pentru a reprezenta comunitatea si alta e situatia cand esti asociatie sau club sportiv in toata regula.Adica ai la zi ceea ce legislatia romaneasca cere : nume de asociatie sau club,certificat identitate sportiva, cod fiscal, cont.
Fara munca de sportiv in folosul sau individual si al clubului nu poti emite pretentii.Amintim aici toata pleiada de sportivi salajeni
care au incantat spectatorii in sali si terenuri care au adus numele localitatii clubului in atentia marelui public.Asta a insemnat arta de a face performanta, de a castiga bani, de a fi o persoana celebra.La fel clubul respectiv.Daca esti pe profit, reinvestirea inseamna o cale de refinantare. " Teoria ca teoria dar practica te omoara " spune un vechi dicton valabil in orice domeniu.

rn

In loc de concluzii

rn

Sa ne inchipuim ca suntem sportiv de performanta. Avem pe picioare, maini si muschi senzori de miscare ce arata in termeni sportivi ce facem! Rezultatele antrenamentelor si muncii depuse sunt arhivate si prelucrate de specialistii pusi in slujba finantatorului.Sportul s-a transformat intr-o afacere. El este de mult timp, dar niciodata nu s-a dezvoltat ca acum, in epoca digitala.Creste vertiginos numarul de consumatori de evenimente sportive.Conform presei vremii, 4,5 miliarde de oameni s-au uitat macar la un joc din Campionatul Mondial de Fotbal,peste 5 miliarde de oameni au urmarit Jocurile Olimpice, etc.etc.
Afaceri de succes exista si prin contributia fanilor sportivi, a culorilor de pe fata ,a tehnologiei de a reda dupa joc, numarul de kilometri parcursi de jucatori, numar pase,faze de joc, etc.Creste vertiginos numarul de platforme sportive, aplicatii in sport, migratii spre tehnologii sportive.Practic, vedem zilnic, prin mass media sau aplicatii, campionate, evenimente sportive, viata cluburilor sportive.Pe langa rolul informativ fanii primesc cadouri,abonamente, programe divertisment,surprize.
Deci piata de consum a sportului se intersecteaza ca in reprezentarile grafice din functiile matematice cu piata de vanzari, tendinte si marketing sportiv.