Desele discutii pe tema sponsorizarii in sport fac automat trimiterea la Legile Sponsorizarii. Contextul actual legislativ al
rn
acestui portofoliu de finantare este destul de stufos! Este " un tinut minunat dincolo de negura " a explicat un delegat al unei echipe de Liga 5-a din fotbalul judetean din Salaj, dintr-o localitate prospera si turistica.
Lipsa de rezultate, infrastuctura imbatranita sau inexistenta , insuficienta cadrelor instruite pe domenii de sport specializat, etc, fac tot mai greoaie decizia unul manager de firma privata de a directiona bani spre sport.Modificarea legislativa in acest domeniu este
imperios necesara, distinctia intre perceptia ca notiuni de "asociatie sportiva", " club sportiv ", "asociatie-club sportiv " etc, sa fie
bine definita in legislativ.
" Nu este posibil ca eu, infiintand o grupa de iubitori de fotbal in sat, o asociatie nelucrativa in acte, benevola,ocazional , functie de competitii si prezenta tineri, sa fiu catalogat ca un "club sportiv", cu angajat neaparat pe unele domenii. La ce folos ?" mai spune
un iubitor de sport care din profitul cu animale si lucru cu tractorase dintr-un sat mai da bani din cand in cand fotbalului.
Situatia dramatica a acestui sector, aproape vidat legislativ, ar trebui reluata in spiritul ca o tara care face sport are o populatie activa mai sanatoasa, reduce imbolnavirile si implicit durata vietii creste.Rolul educatie fizice in scoli este primordial pentru a da individului acele cunostinte minimale despre conceptul sportiv. Ne trebuie oameni dedicati, instruiti, profesionisti in domeniu.
Deci, sponsorizarea in acest domeniu cu procent si cota aferenta di limita afaceri ar trebui revizuita in folosul general.