Prin publicarea acestui raport transmis de catre Biroul de Presa al Primariei Zalau, la solicitarea Graiul Salajului, dorim sa va prezentam cu ce se ocupa birourile SADP-ului si cateva date legate de activitatea pe anul 2019. Precizam ca datele cuprinse in acest raport sunt date care ne-au fost puse la dispozitie, veridicitatea acestora depind de institutia care le-a furnizat.

rn

Ce este SADP Zalau? Este Serviciul public subordonat Consiliului Local al Municipiului Zalau, care dreptul, dar mai ales obligatia de a presta serviciul de administrare a domeniului public si privat al municipiului Zalau pentru activitatile de semnalizare rutiera si managementul traficului; administrare, amenajare, intretinere si exploatare parcari; administrarea, exploatarea, intretinerea si modernizarea pietelor. Acum ca suntem in preajeam alegerilor prezidentiale, tot in sarcina SADP-ului intra activitatea de pregatire a sectiilor de votare.

rn

Prin Biroul de Semnalizare Rutiera si Managementul Traficului se administreaza si gestioneaza mijloacele de semnalizare rutiera primite in administrare, se planifica şi se executa lucrarile necesare mentinerii acestora in conditii corespunzatoare asigurarii – sigurantei in circulatie, conform legislatiei specifice şi regulamentului activitatii.

rn

In 2019 prin activitatea Biroului de management al traficului au fost inlocuite si instalate 178 de indicatoare de circulatie; au fost marcate treceri de pietoni (cu vopsea clasica si bicomponent) pe o suprafata de 1650 mp; s-au executat marcaje longitudinale cu vopsea bicomponent pe strazi noi asfaltate (710 mp, pe B – dul M. Viteazu, intre intersectiile cu Str. V. Gelu si Str. Lupului) ; s-au executat marcaje longitudinale pe trama stradala a municipiului Zalau in suprafata de 9650 mp ; au fost executate marcaje de parcari, in suprafata de 1430 mp ; au fost executate marcaje diverse (statii de bus si taxi, sageti, hasuri …) in suprafata de 380 mp.
De asemnea, s-au asigurat lucrarile de intretinere si reparatii necesare la mijloacele de semnalizare luminoasa (semafoare, …) din 15 intersectii si a celor din sistemului de management al traficului (retea de fibra optica, camere video, conexiuni, …) din 11 intersectii ; s-a raspuns la 161 solicitari / sesizari ale cetatenilor sau ale altor institutii.

rn

Prin Biroul Exploatarea si Administrarea Parcarilor, SADP Exploateaza si gestioneaza locurile de parcare primite in administrare, planificând şi executând activitatile necesare pentru utilizarea şi inchirierea acestora, conform legislatiei specifice şi regulamentului activitatii, dupa cum urmeaza: inchirierea locurilor de parcare de reşedinta; amplasarea automatelor de parcare, exploatarea, intretinerea şi semnalizarea cu indicatoare a acestora;
verificarea existentei si valabilitatii tichetelor, abonamentelor si permiselor de parcare si a cardurilor-legitimatie pentru persoanele cu handicap expuse pe bord la loc vizibil; constatarea contraventiilor si sanctionarea contravenientilor; identificarea vehiculelor fara numar de inmatriculare, care se gasesc in parcarile publice si notificarea politiei locale pentru identificarea proprietarilor acestora; marcarea, numerotarea şi semnalizarea locurilor de parcare cu indicatoare de parcare si tablite aditionale.

rn

Au fost scoase la licitatie, in vederea inchirierii, locuri de parcare de resedinta in numar de 730 in zonele cu locuri libere si au fost semnate un numar de 545 contracte de inchiriere. S-au executat marcaje in parcarile publice cu plata si in cele noi primite in administrare, s-au refacut marcajele necorespunzatoare in parcarile de resedinta si in locurile sesizate de chiriasi. S-au refacut marcajele specifice necorespunzatoare si s-au inlocuit indicatoarele de semnalizare a locurilor pentru persoanele cu handicap. S-a asigurat functionarea distribuitoarelor de tichete de parcare, s-au relocat daca a fost nevoie. Au fost amenajate 301 locuri de parcare. S-a raspuns la 212 solicitari / sesizari ale cetatenilor sau ale altor institutii.

rn

Prin Biroul Administrarea Pietelor se administreaza şi gestioneaza mijloacele proprii sau primite in administrare, planificând şi prestând activitatile necesare, conform legislatiei specifice şi regulamentului activitatii, dupa cum urmeaza: inchiriaza spatii şi tarabe comerciale; inchiririeri, rezervari de mese şi platouri; inchirieri de cântare verificate metrologic; asigura verificari prin cântar etalon al pietei; asigurarea unei cântariri gratuite la marfa vrac (cântar peste 30 kg); asigurarea inchirierii de echipament de protectie, tabureti, box-paleti de depozitare; inchirieri de boxe pentru depozitare marfa vrac; asigurarea utilitatilor publice ( apa, canalizare menajera si pluviala, iluminat public, retea gaz); asigurarea controlului alimentelor de origine animala prin biroul Directiei Sanitar Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor; S-a asigurat un climat concurential separat in sectoarele configurate conform legislatiei – pentru producatorii agricoli, respectiv comerciantii de produse agricole.

rn

La sectiunea "comentarii" la acest articol, pe site-ul Graiul Salajulu puteti confirma sau infirma, daca ceea ce a fost raportat a fost si realizat de catre SADP sau prin forum-ul de contact de pe site ne puteti face evenutale sesiziari legate de activitatea acestui serviciu.