decembrie 5, 2025

Se acorda despagubiri cand aveti zborul anulat sau intarziat

se-acorda-despagubiri-cand-aveti-zborul-anulat-sau-intarziat0_64788

Numeroase companii au probleme cu respectarea orelor de decolare. In cazul in care v-a fost dat peste cap planul de zbor, aveti dreptul la despagubire. Orice zbor anulat sau intarziat inseamna bani si timp, asa ca trebuie sa stiti cum sa cereti respectarea drepturilor. Candva, companiile aeriene se foloseau de scuza defectiunilor tehnice ca sa nu plateasca nicio despagubire pentru un zbor anulat sau intarziat. Intre timp, asta nu mai e valabil. Conform EC261/2004, la nivel european, aveti dreptul la bani de fiecare data cand datele oficiale de zbor nu sunt respectate.
Cand aveti dreptul la despagubire pentru un zbor anulat sau intarziat
Regulamentul privind compensarea zborurilor numarul 261/2004 prevede despagubiri pe trei piloni. Sunt dependente de timpul pierdut si de distanta parcursa: 250 de euro: daca zborul d-voastra e pe-o distanta mai mica de 1.500 de kilometri si intarzie mai mult de doua ore; 400 de euro: daca distanta e intre 1.500 si 3.500 de kilometri si timpul de intarziere e de peste trei ore; 600 de euro: pentru mai mult de patru ore irosite pentru distante de peste 3.500 de kilometri cu destinatie care nu-i in UE.
Mai sunt si situatiile in care puteti primi despagubire pentru zborul anulat sau cand v-a fost refuzata imbarcarea pe motiv de overbooking. E o practica des intalnita a companiilor aeriene de-a vinde mai multe bilete decat au locuri disponibile. Totodata, puteti primi despagubire daca ati pierdut conexiunea din cauza unei intarzieri pe primul segment de zbor. Asta chiar daca intarzierea a fost de doar 30 – 40 de minute, conform airclaim.com.
Cum procedati intr-o astfel de situatie
Legea europeana obliga aceste companii aeriene sa va anunte, dupa doua ore de intarziere, ce drepturi aveti. E putin probabil sa primiti macar informarea asta. Totodata, ar trebui sa se ingrijeasca sa aveti tot ce-i necesar, de la racoritoare la mancare, daca intarzierea e mai mare. Exceptie fac situatiile in care are loc o greva a controlorilor de zbor, de exemplu. Se mai intampla si asa ceva, iar compania nu-i responsabila.
Unele companii refuza insa sa acorde despagubiri, chiar daca ele au fost cerute. In acest caz, puteti da compania in judecata. Totodata, exista avocati specializati care se ocupa de astfel de spete. Astfel, puteti apela la un astfel de serviciu cand ar trebui sa va fie platita despagubirea pentru zbor intarziat sau anulat. Tot ce trebuie sa faceti insa, si inainte, si dupa o calatorie de acest tip, e sa tineti toate evidentele, de la bilete de avion la mailurile care confirma ca ati cumparat biletele.