Firmele cu datorii la stat pot sa-si ia gandul de la prima de casare.
Nici proprietarii de rable inmatriculate in ultimii trei ani nu au nici o sansa.
Posesorii de masini inscrise in circulatie in Romania dupa 31 decembrie 2006 nu vor mai putea participa la editia de anul viitor a programului “Rabla”, au anuntat reprezentantii Administratiei Fondului pentru Mediu. Nici autoturismele radiate din circulatia nu vor mai putea fi valorificate.
Decizia a fost luata intrucat “nu ar fi fost corect sa intre in program si sa fie platite de statul roman, dupa ce au rulat in alta tara”, au declarat sursele citate. Gheorghe Papuc, director in cadrul AFM, a precizat ca hotararea a fost luata la nivel guvernamental, intrucat “o parte din gunoiul auto al Europei s-a mutat la noi in ultimii trei ani”.
In cadrul editiei 2010 a programului amintit, nu vor putea participa decat firmele care nu au datorii la stat si care nu au primit sanctiuni de natura financiara. Potrivit AFM, companiile care doresc sa acceseze programul nu trebuie sa sponsorizeze activitati cu efect negativ asupra mediului, nu se afla in procedura de insolventa sau lichidare, reorganizare judiciara sau in stare de faliment.
Tot de la anul, beneficiarul va putea sa duca la centrele de colectare a fierului vechi cel mult trei masini uzate, pentru fiecare urmand sa primeasca un tichet valoric de 3.800 de lei. Cum respectivul tichet nu este nominal, poate fi cedat unei alte persoane in vederea achizitiei unui autoturism nou. Prin intermediul celor trei vouchere, prima de casare ajunge la circa 2.600 de euro, ceea ce inseamna ca clientul va plati pentru cel mai ieftin model de Logan in jur de 3.300 de euro.
Vanzari sub asteptari
In editia 2009 a programului pentru stimularea innoirii parcului auto au fost puse la bataie 60.000 de masini. Programul nu s-a bucurat, insa, de succesul asteptat, pana in prezent fiind comercializate mai putin de jumatate din totalul autoturismelor. Cei mai multi cumparatori – circa 11.500 – au fost inregistrati in prima etapa.