O campanie electorala chiar si in era internetului si a retelelor de socialziare costa. Partidele politice din Romania au cheltuit o suma considerabila de bani pentru promovarea in campania electorala de la europarlamentare. Campania pentru europarlamentare a costat partidele politice peste 95 de milioane de lei, din care 51.300.000 au fost banIi nostri, bani publici virati de AEP in contul partidelor politice pe baza Legii nr. 334/2006, deci cine nu a inteles sa voteze a contribuit din buzunarul propriu, volens nolens, la aceasta campanie electorala fara sa-si exprime o optiune. Conform unei analize facute pe baza datelor publicate de AEP de catre cotidianul "Jurnalul" PNL, partidul care a obtinut cel mai mare procent la alegerile europarlamentare a cheltuit in campanie 23,2 milioane de lei, iar fiecare vot obtinut a costat partidul 9,5 lei. PSD, partidul clasat pe locul doi in topul preferintelor alegatorilor a cheltuit in campanie 31,5 milioane de lei, iar conform "Jurnalului" fiecare vot obtinut a costat social-democratii 15,42 lei. Cel mai mult au cheltuit cei de la Pro Romania din suma stransa din finantari private si subventii publice 17.051.455, 29 de lei pe vot obtinut. 

rn

USR este cel care a cheltuit cel mai putin din cei 6.624.983, pentru fiecare vot obtinut a cheltuit doar 4 lei conform analziei facut de "Jurnal".
Din tabelul situatiilor contributiilor private publicate pe site-ul AEP se poate observa ca la colona "finantare privata transfer" in cazul PSD si al Pro Romania este trecuta aceasi suma 10.149.290, ceea ce ne face sa ne intrebam, daca este doar o simpla coincidenta sau acelasi/aceasi donatori socialisti.