Razboiul pentru suprematia in topul producatorilor de telefoane mobile se complica odata cu ascensiunea fulminanta a celor de la Huawei. Samsung, ocupantul primei pozitii de ani buni, se vede amenintat de gama extrem de agresiva a chinezilor. Conform ultimelor zvonuri legate de urmatorul varf de gama, viitorul Samsung Galaxy S10, acesta va avea nu mai putin de 5 versiuni. Asadar, simplificare nu este luata in calcul de catre coreeni.

rn

Ce inseamna „simplificare” in cazul telefoanelor Samsung? Eliminarea redundantelor este cea mai buna explicatie. Chiar si la varf Samsung aplica tactica optiunilor pentru consumatori. Pe de o parte avem gama de telefoane Galaxy Note, pe de alta avem gama S Plus. Diferenta dintre cele doua? Productivitatea pe care Galaxy Note o emana prin cateva artificii software si un stylus.

rn

Pe vremea PDA-urilor (Personal Device Assistant), orientarea catre business era clara. Un sistem de operare mai complex, un stylus si o lipsa semnificativa dotarilor multimedia. Tot in aceeasi perioada, telefoanele care doreau sa fie etalonul multimedia aveau, de regula, un sistem de operare foarte banal, lipsit de functii complexe.

rn

Astazi, cel mai recent Galaxy Note are aceleasi functii multimedia precum un Samsung Galaxy S9 Plus. Astfel, motivul de a-l alege pe cel din urma devine aproape inexistent. Desigur ca vor exista cei care vor spune ca exista o diferenta de pret intre cele doua, iar modelul Galaxy Note este mai scump intr-un mod justificat. insa tot efortul de a dezvolta, fabrica si promova doua modele cu functii aproape identice ar trebui sa fie de neexplicat pentru majoritatea companiilor de mari dimensiuni.

rn

Samsung a stiut cum sa se pozitioneze din punct de vedere al design-ului. Cand toata lumea s-a grabit sa copieze design-ul iPhone, Samsung a pastrat linia clasica pentru modelele sale. Tocmai de aceea, cred ca simplificarea, cel putin in cazul varfurilor de gama, ar fi o solutie excelenta pentru Samsung.

rn

Prin aceasta masura, s-ar putea diferentia de competitorii care lanseaza zeci de modele anual si, in acelasi timp, ar raspunde strategiei Google cu aceeasi moneda. Totusi, zona de mijloc si de jos a pietei este foarte diferita fata de cea de varf. Pana acum, Samsung a investit in modele care sa acopere praguri mai mici de pret pentru a-si creste notorietatea.

rn

intr-o perioada in care Apple si Google genereaza venituri din servicii post-vanzare, strategia Samsung pare cu atat mai ciudata. Odata cumparat un smartphone ieftin Samsung, cu greu mai poate genera venituri suplimentare pentru coreeni.

rn

Asadar, Samsung are cateva motive bune de a trece la simplificare. Ramane de vazut daca 2019 va fi anul in care se va intampla acest lucru.