Transpusa in cifre, campania electorala pentru alegerile prezidentiale va totaliza, fara indoiala, milioane de euro, bani bagati in afise, fluturasi, spoturi publicitare in ziare, pe internet, la televiziuni. Alte milioane vor costa cele doua tururi de scrutin, cu tot ce presupune organizarea si desfasurarea lor. Cum toti acesti bani provin din economia romaneasca, aflata acum aproape in moarte clinica, se impune o intrebare: daca exista astfel de sume disponibile, de ce nu au fost investite ele acolo unde ar fi contat cu adevarat, adica intr-o economie? Sau, altfel spus, daca tot se pricep atat de bine politicienii romani la a strange bani pentru campanii electorale, de ce nu sunt la fel de priceputi si in a-si ajuta tara?
Si daca este sa fim cinstiti, toti acesti bani bagati in campanie sunt bani aruncati pur si simplu pe apa Sambetei, pentru ca optiunea de vot a unui alegator nu poate fi schimbata de un fluturas sau de vreun mesaj electoral, plin de falsitate, dat la televizor. Nu era oare mai bine ca sponsorii candidatilor sa fi investit acesti bani in economie, sa fi creat locuri de munca, sa fi pus painea pe masa la cateva mii de romani? E-adevarat ca, atunci, nu ar mai fi avut garantia ca, daca iese candidatul care trebuie, viitorul firmelor sale este asigurat. Nu ar mai fi avut garantia ca va prinde suficiente afaceri cu statul cat s-o duca foarte bine urmatorii patru – cinci ani, nu de alta dar trebuie sa mai poata sponsoriza si la urmatoarele alegeri.
Asteptam cu interes publicarea listei acestor “binefacatori”, sa stim si noi cine putea sa ajute la revenirea economiei nationale dar nu a facut-o pentru ca a preferat sa-si cumpere, in schimb, putina influenta politica.