Primaria stie ca nu avem unde parca in Zalau, dar constata fara sa dea solutii
Primaria Zalau dezvaluie in Planul de Mobiltiate Urbana cat de sub dezvoltata este infrastructura in ceea ce priveste numarul locurilor de parcare, fara a prezenta insa si solutii. Pe raza Zalaului se afla 8.221 de parcari amenajate din care 2.978 sunt parcari de resedinta, 1.965 locuri de
rn
parcare publice cu plata, 33 locuri de parcare publice fara
plata si 3.245 locuri de parcare în garaje. Asta la un numar de peste 25.000 de autovehicule in Zalau.
rn
Situatia la Spitalul Judetean
este grava de mult timp
rn
Primaria spune in Planul de Mobilitate Urbana intocmit in 2016 ca zona cu cea mai mare presiune în ceea ce priveste locurile de parcare este reprezentata de Spitalul Judetean de Urgenta. Acolo sunt 33 de locuri de parcare pentru vizitatori si înca aproximativ 30 locuri de parcare pentru angajati. Cererea de locuri de parcare in zona este insa de 300 locuri de parcare. Daca se include si Policlinica Salvosan, cererea se suplimenteaza cu înca 66 de locuri.
Primaria spunea ca pentru a putea accesa zona cu masina, vizitatorii parcheaza fie pe pietonal, desi exista indicatoare care interzic oprirea, sau folosesc locurile de parcare rezidentiale aferente locuintelor colective de pe strada Dumbrava. Aceste locuri sunt însa utilizate si de cabinete medicale private, farmacii si alte puncte comerciale aflate la parterul locuintelor colective.
Primaria sustinea ca gravitatea problemei este data si de faptul ca parcarile neregulamentare blocheaza accesul la spital si îngreuneaza circulatia ambulantelor.
rn
Si la Tribunal sunt prea
putine locuri de parcare
rn
Primaria sustine ca o alta zona cu un deficit ridicat de parcari este cea din jurul Tribunalului Salaj (strada T. Vladimirescu). În acest caz, sustine Primaria, este vorba de trei mari generatori de trafic (Tribunalul si Judecatoria, AJOFM si Liceul Tehnologic Mihai Viteazu).
Insuficienta parcarilor pentru vizitatori face ca acestia sa parcheze pe trotuar, pe strazile secundare sau sa foloseasca parcarile, insuficiente, ale rezidentilor. Datorita proximitatii Tribunalului, in blocul numarul 12 au fost amenajate cabinete de avocatura sau notariale, care genereaza cerere pentru locuri de parcare suplimentare pentru angajati, dar si pentru clienti, creând astfel o presiune suplimentara.
rn
Strada Closca este cea
mai inghesuita din oras
rn
Zona cu cea mai mare presiune asupra locurilor de parcare într-un interval limitat de timp se afla pe strada Closca.
Principalul generator de trafic este gradinita care atrage un numar ridicat de parinti la orele diminetii si la finalizarea programului. În lipsa unor locuri de parcare amenajate, acestia sunt nevoiti sa parcheze pe trotuar, îngreunând circulatia pietonala si blocând accesul în curtile caselor riveranilor.
În vecinatatea strazii Closca se mai afla doua licee si o scoala gimnaziala care folosesc si strada Crisan pentru accesul principal; si aceasta blocandu-se dimineata si la amiaza.
rn
Primaria acuza zalauanii
ca parcheaza neregulamentar,
dar nu ofera solutii
rn
În cazul centrului istoric, institutiile publice care genereaza cel mai mare trafic (Primaria si Consiliul Judetean) sunt deservite de doua parcaje care cumuleaza 141 de locuri de parcare. “n fata fiecarei institutii a fost inchisa cate o strada, sacrificand traficul in favoarea catorva locuri de parcare.
Primaria spune ca, din cauza ca trotuarele nu sunt peste tot delimitate cu stalpisori, acestea sunt folosite neregulamentar ca spatiu de parcare.
Nu ofera insa solutii si nu se arata ca traficul intens in aceasta zona este cauzat si de barierele din fata Cosniliului Judetean Salaj si a Primariei Zalau, care blocheaza doua strazi.
rn
Numarul locurilor de parcare
este de departe insuficient,
iar garajele sunt o pacoste
rn
Parcarile din lungul bulevardului sunt folosite preponderent de rezidenti si de persoanele care folosesc unitatile comerciale si institutiile bancare de la parterul locuintelor colective.
Primaria sustine ca numarul parcarilor este insuficient, raportat la parcul de autovehicule detinut, atât în zonele rezidentiale, cât si în zonele de servicii, în special zona centrala.
În cartiere, criza spatiilor de parcare este accentuata de utilizarea garajelor în alte scopuri (comerciale sau servicii), spune Primaria.
