decembrie 5, 2025

Oamenii de afaceri cer Primariei Zalau sa revina la zona de impozitare C pentru terenurile din zona industriala

oamenii-de-afaceri-cer-primariei-zalau-sa-revina-la-zona-de-impozitare13_58965

Reprezentantii Clubului Oamenilor de Afaceri din Zalau s-au inalnit joi, 22 februarie, cu viceprimarul Teodor Balajel, caruia i-au expus argumentele prin care contesta hotararea luata de Primaria Zalau de a include de la inceputul acestui an zona industriala in zona A de impozitare, cea mai scumpa.

rn

Decizia Primariei de a include tot bulevardul in zona A de impozitare a luat prin surprindere mediul de afaceri, concentrat in zona industriala, care pana anul trecut era in zona de impozitare C. Diferenta de impozit de la zona C la zona A este una consistenta si afecteaza business-urile din Zalau.
Oamenii de afaceri invoca trei argumente pentru care zona industriala ar trebui sa fie in zona C de impozitare, nu in zona A.
Unul din criterii este acela ca institutiile specifice zonei A a orasului nu se gasesc nici una in zona industriala, facand referire la edificii de cultura, administratia orasului, scoli, gradinite, biserici, edificii ale justitiei sau alte institutii.
Includerea zonei industriale in zona A nu tine seama nici de criterii precum existenta asfaltului, a utilitatilor – statie de autobuz, distanta fata de centru etc.
Oamenii de afaceri evidentiaza ca un motiv important este valoarea terenurilor. Daca in zona centrala un ar de teren ajunge la 10.000 – 15.000 de euro, in zona industriala un teren se vinde cu 600 – 1.000 de euro pe ar. Este clar ca nu poate exista acelasi impozit pe terenul din zona centrala ca si pe terenul din zona industriala, spun oamenii de afaceri. Iar diferenta pe care ar trebui sa o plateasca cei din zona industriala trecand din zona C (de la 3.500 lei/ha) in zona A (la 7.900 lei/ha) nu este justificata.
"Trecerea Zonei Industriale in zona A, ca si principiu, ar insemna ca Zalaul nu-si recunoaste existenta activitatilor industriale, s-au, poate ca da, dar atunci nu-si recunoaste existenta zonei Centrale a Municipiului", au concluzionat oamenii de afaceri.
Oamenii de afaceri au apreciat ca Primaria, nu din rea credinta sau cu scopul vadit de a creste impozitele, a asimilat zona industriala cu Zona A, ci ca pur si simplu administratia nu a analizat suficient de bine consecintele acestei zonari. Concluzia lor a fost ca zona industriala trebuie bine delimitata de cea centrala si i-au cerut viceprimarului Teodor Balajel sa propuna o hotarare de Consiliu Local prin care zona industriala sa revina in zona de impozitare C.

rn

Primaria a reconsiderat criteriile confortului
in Zalau pentru a aduce bani mai multi la buget

rn

Proiectul de hotarare prin care zone de categroie inferioara din Zalau au fost incluse in zone de impozitare de categroie superioara nu a avut in vedere cresterea gradului de confort al zalauanilor, ci a stabilit ca zalauanii trebuie sa plateasca mai mult pentru confortul pentru care pana anul trecut plateau mai putin.
In intravilanul municipiului exista 4 zone: A, B, C si D, impozitate diferit, in functie de mai multi factori: distanta fata de centru, retele edilitare, imbracamintea stradala, riscurile naturale din perimetrul respectiv. Pentru fiecare se acorda un punctaj, iar in functie de punctaj suntem incadrati in zonele de impozitare.
Daca totalul rezultat este intre 8 si 10 puncte, inseamna zona A. “ntre 6,5 si 7,9 puncte inseamna zona B. “ntre 5,0 si 6,4 puncte inseamna zona C. Iar sub 4,9 puncte inseamna zona de impozitare D. Cu cat e mai buna zona, cu atat e mai mare impozitul platit pentru terenuri si cladiri.
Numai ca, in noua varianta de zonare, facilitati precum apa, curentul sau asfaltul sunt cotate cu punctaj mai mare decat pana anul trecut
Daca dupa vechea grila existenta asfaltului sau a betonului pe strada era notata cu 1,5 puncte, acum municipalitatea pune 2 puncte pentru acest aspect. Pentru o strada pietruita, punctajul urca de la 0,3 puncte la 1 punct. Pentru apa si canalizare, de asemenea, punctajul urca de la 0,5 la 1 punct. Pentru curent, de la 0,1 puncte se urca la 0,7 puncte, pentru gaz de la 0,1 puncte la 0,5 puncte, iar pentru transport in comun de la 0,1 la 0,3 puncte.

rn