Lucrarile la Drumul National 19 ce leaga Zalaul de Marghita prin localitatile Nusfalau, Ip, Port, Suplacul de Barcau, ar fi trebuit sa inceapa in urma cu aproape opt ani, in 2010. Era intr-o stare deplorabila drumul national si atunci; acum este un dezastru. Sa retinem, un drum national pe care circuli mai rau decat pe multe drumuri comunale. A ramas de caruta pentru ca autoritatile au considerat ca n-are rost sa-l faca, pentru ca urmeaza sa fie "calarit" de camioanele care vor transporta material pe santierul autostrazii.

rn

Proiectul de refacere a drumului dateaza din 2010, pentru ca pentru acel an se vehicula terminarea constructiei autostrazii pe segmentul Suplacul de Barcau – Bors. Si a ramas ca drumul va fi modernizat abia atunci cand autostrada va fi finalizata. Nu s-a facut autostrada, nu s-a reabilitat nici drumul. Daca e sa ne luam dupa noua promisiune a premierului Vasilica Dancila, autostrada se va face cel mai degraba in 2020.
In momentul de fata, in zona avem doar o ruina a santierului autostrazii pe care a lucrat pe vremuri Bechtel. Sta in picioare doar un viaduct la intrarea in Suplacul de Barcau si cativa piloni montati in localitatea salajeana Port.
Drumul National 19 este practic o "solutie" de transport numai cand nu ai alta ruta care sa te duca la destinatia dorita. Este presarat cu gropi periculoase, mai ales pe partea bihoreana, unde s-a lucrat mai intens pe vremuri la autostrada. Drumul era odata o artera de legatura foarte importanta din Zalau spre Oradea, pe aici circuland toate cursele care duc navetistii din Zalau sau de prin sate la Oradea.