decembrie 5, 2025

Din primavara vom avea din nou timbru de mediu

din-primavara-vom-avea-din-nou-timbru-de-mediu03_58013

Vom plati din nou taxa auto, rebotezata certificat auto, din primavara. Ministrul Mediului, Gabriela Gavrilescu, a anuntat la discutiile din comisii despre bugetul pe 2018 ca o noua varianta a timbrului de mediu va fi prezentata inainte de aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), adica cel tarziu pana in luna martie sau aprilie.

rn

Timbrul de mediu, cunoscut initial ca si taxa de mediu sau taxa auto, a fost eliminat in februarie, anul acesta, odata cu alte o suta de taxe.
Ministrul Mediului a precizat ca principalul criteriu luat in calcul va fi gradul de poluare al autovehicului.
Noua taxa auto se va numi, probabil, certificat auto, iar masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în functie de emisii. Trei criterii vor fi luate in calcul pentru stabilirea taxei: capacitatea cilindrica a autovehicului, norma de poluare si cantitatea de emisii de dioxid de carbon a masinii.
“Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate în functie de emisiile pe care le dau. Luam în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", sustine ministrul Gabriela Gavrilescu.
Ministrul Mediului a refuzat sa spuna, concret, daca noua taxa va viza toate masinile care circula în România sau se va aplica doar in cazul celor înmatriculate dupa aparitia taxei.
Seful Administratiei Fondului pentru Mediu, Cornel Brezuica, citat de economica.net, spunea, inca din septembrie, ca în grupul de lucru constituit la nivelul Ministerului Mediului pentru stabilirea taxei auto au fost identificate doua variante de aplicare a acesteia, fie taxarea o singura data pe toata durata de viata a autovehiculului, fie o data pe an, în functie de nivelul de poluare pentru tipul respectiv de autovehicul.

rn

Salajenii sunt fani Volkswagen second-hand

rn

Daca ne uitam strict la autoturismele inmatriculate in luna noiembrie in judet, observam ca salajenii sunt fani declarati ai masinilor nemtesti. Conduce detasat, in topul preferintelor, dupa datele de la Derectia Regim Permisede Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, marca Volkswagen, cu 223 de astfel de masini inmatriculate in Salaj in luna noiembrie. Pe locul doi, la egalitate, sunt Audi, BMW si Ford, cu cate 67 de masini inmatriculate. Pe locul trei se afla Opel cu 39 de autoturisme inmatriculate, urmat de Mercedes, cu 37 de inmatriculari de autoturisme cu aceasta marca. S-au mai inmatriculat 34 masini Renault, 22 Suzuki (majoritatea Samurai si Vitara), 16 Seat, 16 Skoda, 14 Land Rover, 13 Dacii ( 2 Duster, 3 Sandero, 8 Logan), 13 Peugeot, 13 Volvo, 10 Hyundai, 8 Citroen, 8 Toyota, 8 Mazda, 6 Nissan, 5 Smart, 4 Mitsubishi, 3 Ssangyong, 3 Vaauxhall, 3 Fiat, 4 Kia, 3 Jeep, 2 Chevrolet, 2 Jaguar, si cate un Rover, Saab, Santana, Crysler, Daihatsu, Dodge, Honda, Lancia si MG.

rn

Cand cumparam masini noi, preferam Dacia

rn

In conditiile in care numarul de inmatriculari auto, per total, a fost considerabil mai mare in 2017 comparativ cu 2016, numarul de masini noi inmatriculate a fost in scadere.
Luna trecuta, de exemplu, la nivel national s-au inmatriculat 12.566 de autovehicule noi, in scadere cu 5,27 la suta comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.
In functie de numarul masinilor inmatriculate, in topul preferintelor romanilor s-au aflat marcile Dacia (2.774), Skoda (770 ), Renault (765), Opel (621 ), Volkswagen (612), Ford (599).