La doua posturi libere se va putea angaja o persoana, iar institutile trebuie sa-si reduca cheltuielile cu zece la suta
rn
Guvernul a adoptat, in sedinta de miercuri, o serie de masuri fiscale pentru a tine in frau deficitul bugetar in 2018, dar si pentru a avea destule fonduri pentru salarii.
rn
Pentru perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018, s-a stabilit suspendarea ocuparii prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din institutiile si autoritatile publice. Ordonatorii de credite pot aproba ocuparea unui procent de maximum 50 la suta din totalul posturilor ce se vor vacanta dupa data de 1 ianuarie 2018, cu conditia sa se încadreze în cheltuielile de personal aprobate prin buget. Altfel spus, la doua posturi vacante va fi permisa angajarea unei singure persoane.
Ordonanta de Urgenta aprobata miercuri de Guvern instituie restrictii si cu privire la achizitiile de autoturisme, mobilier sau aparatura birotica.
Decizia Guvernului este justificata de nevoia asigurarii sumelor necesare pentru majorarile salariale din sistemul public, a pensiilor si a celorlalte ajutoare sociale. “n anul 2018, ordonatorii de credite ai institutiilor si autoritatilor publice au obligatia de a reduce cu 10 la suta cheltuielile cu bunurile si serviciile aferente întretinerii si functionarii institutiei.
rn
Orele suplimentare nu se mai platesc,
se dau la schimb doar zile libere
rn
Munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru se va compensa, de la anul, numai cu timp liber corespunzator. Exceptie face activitatea desfasurata de personalul militar, politistii, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si personalul civil din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala, unde în zilele de repaus saptamânal, de sarbatori legale si în celelalte zile în care, potrivit legii, nu se lucreaza, se acorda drepturile prevazute de legislatia în vigoare în luna iunie 2017.