La finele acestei saptamani, alesii judetului vor afla ce s-a mai intamplat la nivelul Autoritatii Teritoriale de Ordine Publica Salaj in cea de-a doua parte a anului trecut. Potrivit informatiilor furnizate in cadrul raportului de activitate a acestui organism, de presedintele Viorel Dumitras, „activitatea desfasurata de ATOP in perioada august – decembrie 2008 a fost axata pe doua coordonate principale: asigurarea bunei desfasurari si sporirea eficientei serviciului politienesc, reprezentarea si promovarea intereselor comunitatii in scopul asigurarii unui climat de siguranta si securitate publica”. Pe de o parte, au fost remarcate „rezultatele notabile obtinute in cadrul Inspectoratului de Politie Salaj in domeniul prevenirii si combaterii criminalitatii, infractionalitatii organizate, in domeniul economico-financiar, in apararea integritatii corporale si a vietii cetatenilor, a proprietatii individuale si a bunului public, in protejarea relatiilor sociale, a proprietatii intelectuale, in perfectionarea tacticii si metodelor de interventie in scopul cresterii sigurantei stradale si prevenirea actelor de violenta”. Pe de alta parte, „au fost identificate unele disfunctionalitati care s-au manifestat in cadrul activitatii politiei salajene, cu deosebire in prevenirea evenimentelor rutiere ( dinamica rutiera avand un curs ascendent). La nivelul municipiului Zalau si pe anumite artere rutiere nationale si judetene (care prezinta numeroase pericole datorita starii deplorabile a caii de rulare) traficul rutier se desfasoara cu dificultate si se recomanda luarea unor masuri de prevenire mai eficiente”. Reprezentantul ATOP sustine ca pe viitor, pentru realizarea unor materiale educative si de popularizare a activitatilor preventive este necesar un sprijin financiar mai substantial de la CJ, precum si de implicarea autoritatilor publice locale in finantarea unor lucrari la posturile de politie comunale. Totodata, s-a mentionat ca ^este necesara alocarea unor fonduri banesti din partea CJ si pentru completarea nevoilor IPJ, iar pe de alta parte, autoritatile publice de la nivelul comunelor ar trebui sa participe la realizarea unor lucrari edilitar-gospodaresti la sediile posturilor de politie”. Nu in cele din urma, s-a reinnoit solicitarea adresata CJ „de a asigura un spatiu unde ATOP sa-si desfasoare activitatea, precum si o minima logistica necesara”.