decembrie 5, 2025

Reguli mai aspre pentru administratorii de bloc

reguli-mai-aspre-pentru-administratorii-de-bloc02_57657

Administratorilor de bloc li se pregateste o noua lege, mai aspra. Cei care vor dori sa fie administratori de bloc vor trebui sa obtina un atestat, de la primarie, potrivit profit.ro. Pentru ca gestioneaza fonduri, nu vor putea deveni administratori de bloc persoanele care au datorii la ANAF. Pe langa cazierul fiscal, li se va cere o polita de asigurare de raspundere civila profesionala.

rn

Totodata, proprietarii de apartamente vor fi obligati, prin lege, sa constituie un fond de reparatii anual, precum si fond de rulment, iar interventiile la fatada cladirii de locuinte nu se vor putea face decât pentru toata fatada. Propunerile fac obiectului unui proiect de lege depus la Senat care va fi suspus dezbaterii si aprobarii.

rn

În evidentele Biroului Asociatii de proprietari din cadrul primariei Municipiului Zalau sunt înregistrate in prezent un numar de 146 asociatii de proprietari.

rn

„n prezent exista o legislatie care reglementeaza modul de infiintare si functionare a asociatiilor de proprietari, insa fiecare asociatie decide actiunile pe care le face la nivel de bloc.
"Înfiintarea unei asociatii de proprietari este un act de vointa al proprietarilor dintr-un condominiu, nu exista niciun act care sa-i oblige pe acestia sa se constituie în asociatii de proprietari. Biroul Asociatii de proprietari a organizat mai multe actiuni prin care a încercat sa convinga proprietarii de avantajele constituirii in asociatii de proprietari si ofera tot suportul pentru întocmirea documetelor necesare. Legat de existenta fondului de rulment, Primaria Municipiului Zalau nu poate impune niciun fel de cerinta administratorilor legat de acest aspect, acest lucru este la latitudinea Adunarii generale a proprietarilor. Administratorul, persoana fizica sau juridica, raspunde de gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti", spun reprezentantii Primariei Municipiului Zalau.

rn

Totusi, legislatia prevede insa si acum ca proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au obligatia sa aprobe si un fond de reparatii anual, necesar pentru repararea si îmbunatatirea proprietatii comune.

În Zalau sunt 1.153 scari de bloc si 24.382 de apartamente, potrivit datelor furnizate de Diana Breban, purtator de cuvant la primariei Zalau.

rn

Multe asociatii de proprietari s-au infiintat anii trecuti pentru a putea solicita administratiei locale sa fie inclusi in programul de reabilitare termica a locuintelor cu fonduri nerambursabile.

rn

Un numar de 27 de blocuri din Zalau au fost izolate termic anii trecuti. În plus, in exercitiul financiar actual 2014 – 2020 sunt 5 contracte de finantare semnate pentru inca 15 blocuri si 7 cereri de finantare în pregatire pentru alte 19 blocuri, spun reprezentantii Primariei Zalau.
Sunt si proprietari de locuinte care isi izoleaza termic blocul din surse proprii. În anul 2017 au fost emise de catre primaria Zalau 5 autorizatii de construire pentru reabilitarea termica a blocurilor de locuinte, lucari care au fost finantate integral de catre proprietari.