Trei sectiuni mici de autostrada prin Salaj sunt scoase la licitatie pentru proiectare si executie
Trei sectiuni de autostrada, toate facand parte din tronsonul Autostrazii Transilvania care ar trebui sa traverseze Salajul, urmeaza sa fie scoase la licitatie de Compania Nationala de Administrare a Infrstructuri Rutiere (CNAIR), pentru proiectare si executie.
rn
Este vorba despre sectiunile Nadaselu – Mihaiesti, din Cluj, + Mihaiesti – Zimbor, parte in Salaj (16,8 km + 13,26 km); Zimbor – Poarta Salajului (12,24 km) si Nusfalau – Suplacu de Barcau (13,55 km). Lungimea totala a cestor sectiuni este de 55 de kilometri. Documentatia este pregatita si urmeaza sa fie validata de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), apoi publicata pe SEAP.
Deputatul salajean PNL Lucian Bode, presedinte al Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor, spune ca pana la sfarsitul lunii documentatiile vor fi urcate pe SEAP, banii pentru proiectare si executie fsprovenind din fonduri europene.
rn
"Legat de cele trei tronsoane, trebuie mentionat faptul ca acordurile vechi ale loturilor Nadaselu – Mihaiesti si Mihaiesti – Zimbor, alaturi de Nusfalau – Suplacu de Barcau, fusesera reziliate dupa mai multe încercari de remediere a problemelor. Iar lotul Zimbor – Poarta Salajului avea o problema legata de valabilitatea contractului.
In urma ultimelor discutii avute cu factori de decizie din Ministerul Transporturilor am aflat faptul ca pana la sfarsitul lunii vor urca documentatiile acestor tronsoane ’n SEAP, acestea beneficiind totodata de finantare pentru proiectare si executie din fonduri europene prin POIM.
Sper ca aceasta sa fie ultima încercare din partea ministerului prin care acest obiectiv sa devina o realitate pentru zona noastra, având în vedere importanta acestuia. În conditiile în care vom constata ca va exista o noua sincopa în evolutia proiectului, nu voi ezita, împreuna cu membrii comisiei pentru Transporturi si Infrastructura, sa chemam din nou la audieri conducerea CNAIR si a Ministerului Transporturilor. Sa nu uitam faptul ca acest proiect a ramas o promisiune înca din 2003", precizeaza deputatul salajean Lucian Bode, presedinte al Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Camera Deputatilor.
rn
In 14 ani s-au facut doar 52 de kilometri
din 433 prevazuti ai Autostrazii Transilvania
rn
Constructia Autostrazii Transilvania pe tronsonul Brasov – Cluj – Bors a inceput in anul 2004, iar lungimea totala estimata a autostrazii A3 este de 584 kilometri. Autostrada A3 face legatura dintre Bucuresti si iesirea spre Ungaria prin Bors, continuandu-se apoi cu autostrada M4 din tara vecina. În prezent, pe A3 se poate circula doar pe doua sectiuni: Centura Bucuresti – Ploiesti, cu o lungime de 55,5 kilometri, si Câmpia Turzii – Gilau, cu o lungime de 52 de kilometri.
Referindu-ne strict la Autostrada Transilvania, putem spune ca este cea mai scumpa, dar si cea mai ghinionista autostrada din tara, dupa cum au decurs lucrurile in 14 ani. Autostrada Transilvania reprezinta cea mai mare parte din A3, cu o lungime de circa 433 de kilometri.
rn
Salajenii vor putea urca pe Autostrada la Nadaselu din vara anului viitor
rn
Luna trecuta, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat contractul cu firma italiana Tirrena Scavi SpA. pentru finalizarea viaductului peste Somes, care sa lege tronsonul Campia Turzii – Gilau de tronsonul Gilau – Nadaselu, aproape finalizat. Contractul are o valoare de 25,7 milioane de lei si un termen de executie de 10 luni. Pana la finalizarea podului, cei 8,7 km dintre Gilau si Nadaselu nu vor putea fi folositi.
Durata contractului pentru podul peste Somes este de 118 luni, din care 10 luni perioada de executie si 108 luni perioada de notificare a defectiunilor, anunta CNAIR. Ceea ce inseamna ca podul va fi gata in vara anului viitor, contractul prevazand o perioada de 9 ani in care sa fie notificate defectiunile.
Podul peste Somes a fost inceput de americanii de la Bechtel, dar dupa rezilierea contractului a ramas de izbeliste.
rn
Tronsonul Nadaselu – Mihaiesti, care vine
spre Salaj, se tot liciteaza de doi ani
rn
Inca din 2015, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a scos la licitatie tronsonul de 16,8 kilometri dintre Nadaselu si Mihaiesti, care vine spre Salaj. Valoarea lucrarilor era estimata la 156 de milioane de euro, adica in jur de 9 milioane de euro pe kilometru. Lucrarile ar fi trebuit sa fie gata in 18 luni, termen ce s-ar fi implinit anul acesta. Doar ca mai avem de asteptat pana sa urcam pe autostrada Transilvania din Mihaiesti (judetul Cluj), localitate aflata la 57 de kilometri de Zalau, pe drumul E81, pentru ca respectivul contract, incheiat cu o firma italiana si una portugheza, a fost reziliat anul acesta, in iulie.
rn
Tronsonul Suplacu de Barcau – Bors
a fost licitat de trei ori anul acesta
rn
Pentru a treia oara anul acesta a fost scoasa la licitatie constructia tronsonului Suplacu de Barcau – Bors, costul lucrarii find estimat la 215 milioane de euro. Proiectul trimis la SEAP era împartit pe trei loturi: Suplacu de Barcau – Chiribis (26 de km), Chiribis – Biharia (29 de km) si Biharia – Bors (5 km). Lungimea totala a tronsonului este de 60 de kilometri. Constructorul are 6 luni pentru proiectare si 18 de luni pentru constructie. “n aceste conditii, daca lucrurile ar merge ca pe roate, ar mai trece doi ani pana sa fie dat in folosinta acest tronson.
