decembrie 5, 2025

Parlamentarul salajean Lucian Bode explica de ce nu ne putem astepta sa avem centura Zalaului pana in 2021

parlamentarul-salajean-lucian-bode-explica-de-ce-nu-ne-putem-astepta-sa-avem-centura-zalaului-pana-in-202108_56950

Odata cu anuntul primarului Ionel Ciunt ca sunt sanse ca Zalaul sa aiba in sfarsit centura, presedintele PNL Salaj, parlamentarul Lucian Bode, spunea ieri ca soseaua ocolitoare a Zalaului nu va putea fi nicidecum gata pana prin 2021.

rn

Lucian Bode a amintit ca la inceputul lunii august a trecut "fulgerator" prin Zalau nimeni altul decat Razvan Cuc, ministrul Transporturilor. Nu a stat decat vreo doua ore, iar la intalnirea care avut loc in sala video a Institutiei Prefectului au participat parlamentarii Lucian Bode, Iuliu Nosa, Denes Seres, Presedintele Consiliului Judetean Tiberiu Marc, primarul Ionel Ciunt si, bineinteles, prefectul Florin Florian. Cu siguranta s-au lamurit cateva lucruri despre situatia soselei ocolitoare a Zalaului si cea a autostrazii care ar trebui sa treaca prin Salaj. Faptul ca nimic din ce s-a discutat nu a fost facut public este si el… lamuritor.
Din informatiile primite de la prefectul Florin Florian aflam ca minstrul era intr-un control la autostrada Sebes – Turda si s-a abatut si prin Zalau intr-o dupa-amiaza de vineri impreuna cu Stefan Ionita, directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Directorul CNAIR, Stefan Ionita, a spus ca licitatia pentru studiul de fezabilitate privind centura ocolitoare a Zalaului va avea loc pe data de 29 septembrie si ca in 2018 se va putea semna contractul de finantare.
Lucian Bode spune insa ca nu crede ca 2018 sa ne prinda cu contractul semnat. El a explicat ca documentele trebuie duse la Bruxelles, pentru aprobarea fondurilor europene, apoi urmeaza licitatia pentru firma constructoare, si toate acestea necesita timp.

rn

Autostrada din Salaj nu are nici macar studiul
de fezabilitate, desi trebuia terminat anul trecut

rn

Liderul PNL Salaj a mai precizat ca la intalnirea cu ministrul Transporturilor a fost abordata si problema autostrazii Transilvania, tronsonul Mihaesti – Bors, adica segmentul salajean. “nca nu s-au finalizat studiile de fezabilitate, care trebuiau terminate anul trecut. Dupa finalizarea lor, ministrul Cuc a spus ca se va alege studiul cel mai avantajos, atat pentru autostrada, cat si pentru tunelul de sub Meses. Cand vor incepe lucrarile, nu se stie.
O alta problema prezentata ministrului Transporturilor a fost cea a covorului asfaltic turnat pe drumul european E 81 intre Topa si Bobota. Ministrul a fost de acord cu propunerea parlamentarului Lucian Bode, care este si presedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor, ca la rectificarea bugetara din septembrie sa fie alocata o suma de cinci milioane de lei pentru covorul asfaltic si marcajul pe drumul european E81.
A fost supus discutiei si drumul national 1G Hida – Jibou, care la ora actuala are rulajul carosabilului din beton, iar ministrul Cuc a spus ca se vor gasi solutii si pentru aceasta cale rutiera.
Prefectul Florin Florian spune ca nu a invitat presa la intalnirea cu ministrul Transporturilor deoarece vizita sa a fost pe nepregatite si la ore de seara.