Un invatamant salajean handicapat care nu are cum sa ofere instruire si nu poate integra copiii cu probleme
Am sondat opinii ale mamelor din Salaj pe un grup de socializare legat de nemultumirile sau ingrijorarile lor privitoare la inceperea anului scolar.
rn
Raspunsurile parintilor scot in evidenta deficiente grave ale sistemului de educatie salajean, multe dintre ele inacceptabile pentru cerintele in domeniul Pedagogiei, in anul de gratie 2017.
"Baiatul meu merge in clasa 0. Nu stiu cum va fi privit, avSnd in vedere ca are autism, desi e un copil foarte istet. Sunt sigura ca va fi privit altfel si marginalizat. Spun asta pentru ca am fost avertizata chiar de invatator ca daca nu se integreaza il va trimite in alta parte, desi medicul psihiatru si psihologul mi-au zis ca nu este pentru scoala speciala. Sunt dispusa chiar sa stau cu el la scoala… Sper ca toti copiii cu autism sa aiba dreptul sa mearga la scoala de masa si sa fie priviti ca oricare alti copii si mi-as dori ca profesorii si invatatorii sa aiba un pic mai multa rabdare…", ne transmite o mama din Sig, al carei copil va merge pentru prima data la scoala din 11 septembrie.
"Eu am un baiat; acum trece clasa a IV-a si este cu ADHD. “ntSmpin probleme mari cu el la scoala. Este marginalizat de colegi si cam neglijat de doamna învatatoare. Cea mai mare problema a lui este neatentia, in rest nu face probleme. Fiecare copil are dreptul la educatie si trebuie tratati la fel. Din contra, cei cu probleme nu trebuie neglijati. Nu este normal sa mizam doar pe copii buni si sa avem favoritisme", ne spune o mamica al carei copil invata la o scoala din Zalau.
Tot de la un parinte din Zalau aflam ca fiul ei, elev in clasa a VI-a la o scoala de renume din oras, a fost diagnosticat cu ADHD si inca din clasa I a fost etichetat in fata clasei ca fiind "rau" si "needucat" de catre invatatoare, desi i-a prezentat diagnosticul copilului, faptul ca ia tratament medicamentos prescris de psihiatru si ca face psihoterapie.
"Copilul nu este agresiv cu colegii, doar ca este usor influentabil, raspunde la orice provocare in timpul orelor si se ridica din banca si nu copiaza tot de pe tabla. Consilierul scolar nu a fost sesizat de problema copilului de cadrele didactice, decSt atunci cSnd am cerut noi sa il primeasca la consiliere. Chiar daca am transmis profesorilor din partea psihoterapeutului o lista cu masuri pe care ar putea sa le aplice cu copilul la ora sau in pauze, nu au fost luate in considerare. Motivul pe care l-am primit de la un profesor a fost ca nu poate sa il trateze "preferential" pe copilul meu pentru ca i-ar marginaliza pe ceilalti. Si atunci unde este educatia centrata pe elev despre care se tot vorbeste?", se intreaba mama baiatului.
Marginalizarea copiilor in colectivitate de catre cadrele didactice este o problema grava in invatamSnt si in opinia altor parinti participanti la sondaj.
rn
Parintii se amesteca in treburile scolii, sa aleaga anumiti profesori pentru copiii lor
rn
O alta mare nemultumire este legata de faptul ca unii parinti fac demersuri pentru ca anumiti profesori sa preia clasa, la trecerea la gimnaziu.
"Din pacate, parintii se implica si in ceea ce inseamna alegerea profesorilor. S-au facut cereri catre directori in care parintii solicitau un anume diriginte pentru clasa si anume profesor de matematica sau de romSna", spune o mama din Zalau.
Comentariul a adunat confirmari cum ca practica exista, dar si opininii ca este o imixtiune nepotrivita a parintilor.
"Toti vor ce e mai bine pentru copiii lor. Parintii aleg educatoarele la camin, invatatoarele la scoala, mai apoi profesorii. La liceu, gata: fiecare dupa cum invata", apreciaza un parinte din Zalau.
rn
Elevii de a V-a au manuale pentru Sport si Religie,
iar pentru materiile importante au un "compendiu"
rn
Anul scolar 2017 – 2018 începe fara manuale pentru elevii de clasa a V-a, din cauza ca licitatiile pentru tiparirea manualelor sunt blocate de contestatii. Culmea este ca de la bun inceput copiii vor avea manuale de educatie fizica, o noutate in educatia romSneasca, dar si manuale de religie. Cele mai importante manuale vor intSrzia insa.
Parintii sunt ingrijorati ca vor fi nevoiti din nou sa cumpere caiete auxiliare.
"Marea mea ingrijorare pentru inceputul anului scolar la clasa a V-a este lipsa manualelor, singurul manual disponibil fiind cel de Educatie fizica", spune o mamica din Zalau.
Un alt parinte care are copil la clasa a V-a sustine reclama faptul ca la fiecare debut de an scolar trebuie sa cumpere materiale didactice auxiliare. "Mereu am investit o gramada de bani la început de scoala în materiale", spune mama nemultumita.
“n lipsa manualelor, Ministerul Educatiei vine cu o solutie de avarie. Ministrul Liviu Pop a anuntat ca a inceput tiparirea unui "compendiu" de catre Institutul de Stiinte ale Educatiei. Acest compendiu va reuni primele lectii din toate cele 15 materii pe care le au de studiat elevii de clasa a V-a in anul scolar care incepe peste cSteva zile. El va fi valabil pentru primele 8 saptamSni de scoala. PSna atunci se preconizeaza ca ar trebui sa ajunga si manualele scolare.
Ministrul Liviu Pop a anuntat ca se tiparesc 732.000 de astfel de compendii, din care 82.000 de bucati au fost deja trimise scolilor. Bani aruncati pe "apa sSmbetei", mai ales ca au aparut in presa centrala foarte multe informatii ca acest compendiu este plin de erori care pot afecta educatia elevilor.
